Aliança Scholas Occurrentes

Involucrar els joves en les problemàtiques socials

Scholas Occurrentes és una xarxa mundial de centres educatius impulsada pel papa Francesc. L'objectiu és la integració de les comunitats educatives d'arreu del món, fent especial incidència en aquelles que tenen menys recursos.

La col·laboració entre la Fundació Barça i aquesta xarxa mundial de centres  educatius es va iniciar el 2015 quan Scholas Ocurrentes va arribar a Tarragona amb el programa Scholas Ciutadania. Al març de 2019 es van organitzar aquestes jornades a Barcelona, amb la presència de 300 estudiants, en què es van tractar temes com les desigualtat, la violència de gènere, la discriminació, el bullying i els estereotips.

Coincidint amb el partit del trofeu Joan Gamper Barça-Boca Juniors es va plantar a la plaça Fundació una olivera per la pau en el marc de l'aliança i amb la presència de Jordi Cardoner i de José Mª del Corral, president de Scholas.

Acord

El FC Barcelona, rebut al Vaticà pel papa Francesc Una delegació del FC Barcelona encapçalada pel president Josep Maria Bartomeu va visitar el Vaticà per signar un acord entre la Fundació Barça i Scholas Occurrentes que vol portar a terme accions educatives conjuntes de foment de valors entre els joves.

Foment de l'educació

El nostre compromís amb Scholas

Fomentem l'educació en valors a través de diverses accions.

Posem a l'abast de la xarxa dels centres educatius d'aquesta entitat diversos materials pedagògics basats en l'esport del FC Barcelona i la Fundació Barça.

Organitzem conjuntament amb Scholas Occurrentes diverses jornades educatives a Catalunya.

Testimonis

La nostra col·laboració amb el papa Francesc demostra que amb esforç i determinació, podem millorar la qualitat de vida dels nens i nenes més desatesos

Jordi Cardoner

Vicepresident del FC Barcelona i de la Fundació Barça