Protocol

Una eina per actuar contra el ‘bullying’ a l’esport

La Fundació FC Barcelona fa un altre pas endavant per lluitar contra l’assetjament amb un nou Protocol d’Actuació davant del Bullying en l’àmbit de l’esport. Aquest protocol dona eines per actuar davant alertes o casos de bullying que es produeixen també en l’esport, un àmbit en què existeix un buit important tant a Catalunya com a la majoria de comunitats autònomes. El protocol proporciona les eines i coneixements necessaris per detectar o identificar una situació quan ens hi trobem i sobretot què ha de fer un tècnic esportiu o una entitat quan es detecta o es comunica un cas de bullying.

Accedeix al protocol

Abans d'actuar

Coneixement, autoevaluació i diagnòstic

En primer lloc el Protocol facilita una introducció per conèixer les característiques d’aquesta forma de violència que es dona entre iguals, entre infants i joves així com algunes senzilles estratègies de prevenció com per exemple establir un acord de normes entre el grup, comptar amb tutoria entre iguals dels més grans cap als més petits, etc. A continuació, i amb l'objectiu de promoure un entorn de tolerància 0 a la violència, es convida l’entitat a realitzar una autoavaluació a partir d’un llistat que facilita el diagnòstic sobre els recursos de què disposa i als quals vol aspirar. I a partir d’aquí, es proposen de forma oberta diverses accions recomanables i propostes de millora que el Club podrà implementar o tenir en compte en el futur a mode de suggeriment.

Pas a pas

Les sis fases per actuar contra el ‘bullying’ a l’esport

El Protocol explica cada fase que cal complir davant d’una alerta de bullying (sospita, revelació, comunicació per un infant, família, staff o altres):
•    FASE 1: DETECCIÓ I COMUNICACIÓ
•    FASE 2: ANÀLISI D’INFORMACIÓ I RECERCA
•    FASE 3: AVALUACIÓ I INTERVENCIÓ
•    FASE 4: SEGUIMENT DEL CAS
•    FASE 5: ACCIONS DE RESTAURACIÓ PER PART D’EXPERTS
•    FASE 6: AVALUACIÓ I SEGUIMENT DEL PROTOCOL
A fi de facilitar la gestió i documentació de cada fase i abordar més fàcilment un cas,  es faciliten pautes i documents model per cadascuna d’aquestes fases a seguir.

Video institucional

"Estem fermament compromesos a eradicar aquest tipus de violència" Missatge institucional del president Joan Laporta amb motiu del Dia Internacional contra el bullying i el llançament per part de la Fundació FC Barcelona d'un innovador protocol d'actuació per combatre l'assetjament en l'àmbit de l'esport formatiu.

Sensibilització

El FC Barcelona se suma a la campanya per actuar contra el bullying en l'àmbit esportiu La campanya de sensibilització per actuar contra el bullying ha comptat també amb els missatges de suport del president del FC Barcelona, Joan Laporta, així com del tècnic del primer equip masculí, Xavi Hernández, i el jugador Eric García.

campanya

#ESPORTsenseBULLYING La Fundació FC Barcelona està fermament compromesa a sensibilitzar, per mitjà de l'altaveu d'un club de futbol tan important, sobre aquest problema. Per això ha posat en marxa una campanya per concienciar la societat i fomentar que cal actuar per combatre el bullying a l'esport.