Treballem per la millora del benestar emocional de nenes, nens i joves refugiats i migrants mitjançant l’esport. També fomentem la seva integració amb nens i joves d’altres nacionalitats i la comunitat local

Segons dades d’ACNUR, hi ha 80 milions de persones desplaçades forçosament al món, la meitat dels quals són nenes i nens.

Des de la Fundació entenem que l’esport és una gran eina per donar suport psicosocial a aquests infants. L’activitat física i el joc els permet combatre el trauma i centrar-se a ser infants.

Més de 24.000 nenes, nens i joves s’han beneficiat de les activitats de la Fundació Barça al Líban, Grècia, Itàlia i Catalunya.

Impacte

La nostra aportació a la situació de les persones refugiades i migrants

Un 45% de les nenes i nens han reduït el seu sentiment de por i un 40% dels participants han augmentat la seva autoestima.

El 100% dels beneficiaris valora positivament l’activitat. Destaquen que és “l’única activitat del dia que esperen amb ganes.”

Informes sobre el Programa pels Refugiats i Migrants

Pels refugiats i migrants

Tots Units Fem Força

Aliances relacionades

UNHCR

Des de la Fundació Barça compartim amb ACNUR la preocupació pel context actual de les persones refugiades arreu del món.

Fundació Lilian Thuram

Una aliança que busca desmuntar els mites que han construït els prejudicis racistes de les persones.

Creu Roja

La Fundació Barça i la Creu Roja Catalunya treballem amb el projecte 'Tant se val d'on venim', adreçat a infants d'entre 4 i 8 anys i les seves famílies.

Open Arms

Des de la Fundació Barça, en el marc del nostre programa de refugiats, establim una aliança amb aquesta organització.

DGAIA

Col·laboració amb la Generalitat per l'acompanyament socioeducatiu i emocional de joves refugiats i en situació de vulnerabilitat.

CEAC

El projecte "Junts per la formació" pretén millorar la inserció sociolaboral de 50 joves a través de la formació a distància per a l'obtenció de la graduació a l'ESO.

Projecte on participa

Rebem suport d'empreses i fundacions del nostre país i d'arreu del món

Stavros Niarchos Foundation

Partner des del 2017, ha permès impulsar el programa Refugiats a Catalunya, Itàlia, Grècia i el Líban i fomentar la integració d'infants en les comunitats d’acolliment.

Projectes on participa

UEFA Foundation

Dona suport a un projecte que utilitza l'esport com a eina per desenvolupar habilitats que augmenti l'ocupabilitat de joves migrants sense Referents adults.

Projectes on participa

Fundació Climent Guitart

Des del 2019 s'organitzen campus d’hosteleria -ocupabilitat dels joves migrants sense referents adults- i campus d’esport -infants en procés de recuperació de malalties greus-.

Projecte on participa