FutbolNet | GERMAN PARGA / FC BARCELONA

FutbolNet | VICTOR SALGADO / FC BARCELONA

FutbolNet | VICTOR SALGADO / FC BARCELONA

El projecte FutbolNet te per objectiu donar suport a infants i joves, tot fomentant la integració i cohesió social, creant condicions favorables per la prevenció de la violència, tot fent servir l’esport com a eina educativa. FutbolNet és una eina dissenyada per marcar una gran diferència en les comunitats on s'implementa. Les dimensions del seu impacte social varien en cada context, depenent de cada disposició específica i del context cultural de la comunitat on s'implementa. En anteriors projectes, el programa ha contribuït positivament a la comunitat local de moltes maneres diferents, com per exemple:

- Millora de les habilitats dels i les participants per la resolució dels conflictes.
- Millor del comportament respectuós dels participants vers els altres i el seu entorn.
- Millora en el rendiment escolar dels participants.
- Transferiment de coneixement en metodologies educatives i currículum a escoles locals.

La clau  del projecte FutbolNet és el diàleg. A través d’aquesta eina, els jugadors i jugadores no només entren en una relació de respecte i enteniment mutu, sinó que també adquireixen confiança en si mateixos i sentit de responsabilitat. Els beneficiaris del projecte són grups d’infants i joves d’entre 8 i 16 anys, sempre en grups mixtos de nois i noies.

FutbolNet ha estat present a:

- Catalunya, a 48 municipis diferents, en col·laboració amb les diputacions provincials i ajuntaments de cada municipi.
- Iraq, Oman, Aràbia Saudita i Qatar, en col·laboració amb SHELL.
- Líban, en col·laboració amb la UEFA Foundation.
- Brasil, en col·laboració amb la Fundación MAPFRE.
- Argentina, en col·laboració amb la Fundación Leo Messi.
- 36 països del continent africà, en col·laboració amb el Comitè Olímpic Internacional.
- Nepal, Bangladesh i Indonèsia, en col·laboració amb UNICEF, en el marc del projecte 1in11.
- Colòmbia, en col·laboració amb el Banco Interamericano de Desarrollo i l’Alcaldia de Cartagena de Indias.
- Mèxic, en col·laboració amb la Fundación Rafa Marquez.