Els jugadors i jugadores mantenen la tradicional visita als nens i nenes hospitalitzats

Els jugadors del primer equip van participar a una trobada virtual amb infants ingressats a diferents hospitals de la província de Barcelona

Per primera vegada i a causa del context de la pandèmia la visita s'ha realitzat de manera virtual

L'entrenador Ronald Koeman i els jugadors del primer equip van realitzar el passat 28 de desembre la seva primera visita virtual a nenes i nens ingressats a 8 hospitals de la província de Barcelona. Des del plató de la ciutat esportiva els jugadors del primer equip es van connectar via telemàtica amb els infants portaveus dels diferents hospitals. Les paraules d'ànim  i recolzament dels esportistes han arribat als Hospitals de Sant Joan de Déu, Vall d'Hebron, Sant Pau, Hospital de Barcelona, Hospital HM Nens, Hospital Universitari Germans Trias i Pujol (Can Ruti), Parc Taulí de Sabadell i Cottolengo Padre Alegre.

Així mateix, i en el marc de les activitats nadalenques amb els hospitals, també es va realitzar una trobada del primer equip de futbol femení amb l’Hospital Sant Joan de Déu. L'objectiu d'aquestes trobades, normalment presencials, és que els referents del futbol mundial aportin il·lusió als infants que passen per un moment difícil, ja que en lloc d'estar a casa seva per les festes nadalenques, es troben ingressats.

Els professionals de la salut destaquen l'impacte positiu d'aquestes trobades en la salut emocional dels infants. Ambdues iniciatives s'emmarquen dins del programa de Benestar Emocional Pediàtric de la Fundació Barça, basat en les repercussions emocionals i positives que tenen en els infants el fet de sentir el suport dels jugadors i jugadores de l'entitat.

Durant aquestes festes, la Fundació ha repartit 800 regals entre les nenes i nens dels diferents hospitals.

Programa Benestar Emocional Pediàtric

Com està demostrat, l'estat emocional i un entorn favorable tenen un paper clau en l'eficàcia del tractament i en la millora dels processos de recuperació dels infants malalts. Per aquest motiu, la Fundació Barça, conscient de la capacitat que el Barça i els seus esportistes tenen per aportar emocions positives, desenvolupa un programa per donar suport a aquests infants i les seves famílies. Per acomplir amb el compromís de contribuir en la millora de la qualitat de vida dels nens hospitalitzats i amb malalties complexes, des de fa molts anys, la Fundació Barça col·labora amb els principals hospitals pediàtrics de Catalunya, on estan ingressats infants que pateixen malalties greus, així com amb entitats referents en el sector.

A més de la tradicional visita dels jugadors als hospitals, al Nadal, la Fundació impulsa visites al llarg de tota la temporada als 6 hospitals pediàtrics de la província de Barcelona amb jugadors de la resta de seccions professionals: handbol, bàsquet, hoquei patins, futbol sala i futbol femení. També, facilita que nens i nenes greument malalts gaudeixin de trobades amb jugadors i jugadores, d’una experiència única al Camp Nou (a l'assistir a un partit, i fer-se una fotografia amb els jugadors, quan la pandèmia ho permet) o rebre material signat.

Per altra banda, la Fundació Barça, gràcies a l’Abidal Foundation,  promou que els nens i nenes que estiguin hospitalitzats o segueixen el tractament des del domicili puguin visitar el Museu del Barça a través d'un robot teledirigit de l’empresa Awabot, que es controla remotament.

Finalment, la Fundació  també col·labora amb altres entitats socials que treballen amb col·lectius vulnerables, mitjançant les donacions de roba esportiva, marxandatge o invitacions per esdeveniments esportius.

Durant la darrera temporada es van beneficiar d’aquestes accions, més de 120.000 infants.