El president del Barça participa a la missa privada del papa per les víctimes de Lampedusa

Josep Maria Bartomeu i Jordi Cardoner, convidats a assistir a la missa en memòria de les víctimes del naufragi de Lampedusa d’ara fa cinc anys

06/07/2018

Cinc anys després de la tragèdia de Lampedusa, on més de 350 persones refugiades van morir en un naufragi quan intentaven arribar a la costa del sud de Sicília, el papa Francesc ha celebrat una missa privada en què han participat més de 200 refugiats i una setantena de convidats especials, entre els quals hi havia el president del FC Barcelona i de la Fundació Barça, Josep Maria Bartomeu, i el seu vicepresident primer, Jordi Cardoner.

En aquesta missa, que s’ha celebrat a la Basílica de Sant Pere de Vaticà, el sant pare ha recordat les víctimes, la major part de les quals provenien d’Eritrea i Somàlia, i ha demanat pregar per les seves ànimes. El terrible succés es va produir el 3 d’octubre del 2013 quan la barca en què navegaven es va enfonsar.

Els màxims directius del Club han estat convidats pel seu programa de suport a les persones refugiades i, en especial, per la col·laboració del FC Barcelona amb l’entitat Pro Activa Open Arms, que ha estat representada en aquesta missa per una delegació encapçalada pel seu fundador i màxim responsable, Òscar Camps.