Nens i nenes de l’ONCE visiten el Museu del Barça

La Fundació Barça ha convidat 110 nens i nenes de l’ONCE que tenen ceguesa a gaudir d’una visita adaptada al Museu i a realitzar la Barça Experience.

12/05/2018

El museu ha tingut avui una visita diferent, nens cecs i nenes cegues o amb discapacitat visual afiliats a l' ONCE de tot Espanya han vingut a l' estadi a gaudir d’una jornada molt especial.

Els beneficiaris han pogut trepitjar la gespa del Camp Nou passant pel túnel de vestidors mentre sonava l’himne i s’han pogut asseure a la banqueta que ocupen habitualment els esportistes professionals i l’staff tècnic.

A més, el Museu ha estat adaptat per tal que els nens i nenes poguessin experimentar amb el sentit del tacte. Els beneficiaris han pogut palpar diferents trofeus aconseguits pel FC Barcelona, i també han pogut notar el contrast entre diferents objectes nous i històrics, tals com samarretes, pilotes i botes de futbol.

L’acte ha comptat amb la presència de Manel Eiximeno Moreso, president de la Federació Catalana d’Esports per a Cecs (FCECS) i director del Centre de Recursos Educatius ONCE Barcelona, i Tono Tombas, patró de la Fundació Barça.

Declaracions de Tono Tombas, patró de la Fundació Barça

“L’objectiu d’aquesta trobada és oferir una experiència única a aquests nens i nenes, així com transmetre’ls els valors de la Fundació i del Barça”.

Declaracions de Manel Eiximeno Moreso, president de la Federació Catalana d’Esports per a Cecs (FCECS) i director del Centre de Recursos Educatius ONCE Barcelona

“Molts d’aquests nens porten els colors del Barça dins del seu cor i aquesta trobada els fa molta il·lusió. El Barça és un referent a nivell mundial i també, evidentment, per a les persones amb ceguesa. El Barça transmet els valors positius de l’esport, que són els que des de l’ONCE volem transmetre a tots aquests nens”.