L’activista mediambiental Felix Finkbeiner visita el camp nou i la Fundació Barça

Aquest jove ecologista alemany, que ha plantat més d’un milió d’arbres a l’Amazones, ha estat rebut pel vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació, Jordi Cardoner

24/10/2019

L’activista mediambiental Felix Finkbeiner ha visitat avui el Camp Nou i ha conegut la tasca de la Fundació Barça, on ha estat rebut per Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació. Aquest jove alemany de 22 anys d’edat va començar el seu activisme als 9 anys quan va crear un projecte de reforestació de l’Amazones, on ha plantat més d’un milió d’arbres. Als 10 anys va parlar al Parlament Europeu i als 13 a l’Assemblea General de les Nacions Unides per denunciar la desforestació i degradació mediambiental a nivell mundial. L’any 2018 va rebre l’ordre al Mèrit de la República Federal Alemanya.

Entre altres projectes destacats cal esmentar la reforestació de 22.500 hectàrees de la península del Yucatán a través de la seva organització anomenada Plant for the Planet. També està treballant en un pla per plantar 1.000 milions d’arbres arreu del món en els pròxims anys. Això ho fa amb nenes i nens de 9 a 12 anys que col·laboren amb la seva entitat, la qual organitza xerrades de sensibilització que fins ara han arribat a més de 67.000 nens de 66 països.

En les darreres setmanes ha llançat una aplicació amb les Nacions Unides que permet fer donacions per a projectes de plantació d’arbres arreu del món. Fins al moment han aconseguit fons per plantar més de mig milió d’arbres.

Compromís social

El vicepresident primer del Barça, a banda de fer d’amfitrió en la seva visita al Camp Nou, ha aprofitat per explicar-li la tasca de la Fundació Barça i el compromís social del Club envers les problemàtiques que aborda a favor dels infants de Catalunya i d’arreu del món, on treballa a 58 països. Les seves línies d’actuació estan centrades en la prevenció de la violència, la inclusió social i l’accés a l’educació.

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça

“És un plaer que el Felix visiti el Camp Nou. Gràcies al seu projecte Plant for the Planet s’estan replantant molts boscos i està canviant moltes mentalitats. Sempre diem que quan parlem de Fundació parlem de respecte, i respectar el medi ambient és el primer pas per respectar-nos entre les persones”.

Felix Finkbeiner, fundador de Plant for the Planet

Estic molt content de veure com el Barça es pren molt seriosament la sostenibilitat, especialment ara que estan remodelant el Camp Nou. M’agradaria molt que alguns dels jugadors del Club se sumessin al nostre projecte per plantar arbres per tot el món, ja que són una de les nostres principals armes contra el canvi climàtic”.