Valverde, padrí del llibre Relats Solidaris de l'Esport

Ernesto Valverde apadrina la 14a edició del llibre de relats dut a terme per un grup de periodistes per recaptar fons per a l’entitat Proactiva Open Arms

28/03/2018

Ernesto Valverde, entrenador del primer equip del FC Barcelona, i Òscar Camps, fundador de l’entitat Proactiva Open Arms, han estat els protagonistes de l’acte de presentació de la 14 edició del llibre Relats Solidaris de l’esport, que ha estat elaborat per un grup de més de 50 periodistes del nostre país.

Aquesta publicació de caire solidari dona cada any la recaptació obtinguda en la seva venda a una entitat social, aquest any Proactiva Open Arms, dedicada al salvament de persones que naufraguen al Mar Mediterrani.

L’entrenador del Barça ha destacat que “els que vivim en el món del futbol estem acostumats a ser un exemple per a molta gent, per a molts nanos; la gent ens considera herois perquè juguem campionats o intentem guanyar finals. I un no pot evitar pensar que els herois o els exemples són gent com l’Òscar Camps o les persones que col·laboren amb Open Arms, que són els que cada dia es juguen la vida per salvar gent perquè pugui sobreviure. De vegades la part del futbol està fora de mesura i  la part social fora de mesura per l’altra”.

Òscar Camps ha agraït a Relats Solidaris el fet d’haver escollit Proactiva Open Arms per ser el beneficiari d’aquesta acció: “nosaltres som una petita resposta, senzilla i popular, que des de fa  26 mesos hem capgirat tot això i estem lluitant per la dignitat d’algunes persones i pels drets de tots." En un moment en el que estan en risc la vida i els drets humans de moltíssimes persones, ha aprofitat per recordar que el seu vaixell insígnia està retingut injustament al port de Catània, per les autoritats italianes: “nosaltres estem al mig del mar, en aigües internacionals, intentant recollir nàufrags a la deriva, vides en perill, si després els mitjans o els polítics els etiqueten ja no es problema nostre, però el dret marítim internacional els anomena nàufrags o vides en perill enmig del mar i no se’ns pot ni encausar ni jutjar per fer això”.

Col·laboració amb  la Fundació Barça

La Fundació Barça i Proactiva Open Arms van signar el passat mes de novembre un acord de col·laboració que inicialment va comportar la realització d’una acció de sensibilització adreçada a nens i joves sobre la problemàtica dels refugiats mitjançant unes sessions realitzades a bord del vaixell Astral a diferents ports de la costa catalana i, posteriorment, a Palma de Mallorca. Aquest acord comportarà la realització de més accions en els pròxims mesos.