El Patronat de la Fundació Barça fa una excel·lent valoració de la tasca de l’entitat durant la temporada 2019-2020

Aquesta temporada s’ha tornat a assolir la xifra de més de 1,5 milions de beneficiaris en un any marcat per la lluita contra la Covid-19

El vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça, Jordi Cardoner, va presidir ahir a la tarda la reunió del Patronat de la Fundació Barça que es va celebrar de forma virtual i en el qual es va fer un repàs de les actuacions de la temporada i dels resultats obtinguts tant a nivell d’actuacions programàtiques com a nivell pressupostari.

En la reunió el vicepresident primer i la directora general de la Fundació, Maria Vallès, varen explicar l’evolució i gestió dels programes durant tota la temporada que han estat especialment afectats per la pandèmia del Covid-19, així com totes les accions noves que per lluitar contra aquesta crisis sanitària s’han portat a terme durant els darrers mesos.

A banda d’aquest repàs s’han aprovat els comptes anuals i s’ha presentat el pla d’actuació i el pressupost per la temporada 2020-21, que s’encara establint com a prioritats el seguir portant a terme els programes propis de la Fundació a partir dels nous formats desenvolupats amb motiu de la pandèmia, les actuacions especifiques per seguir lluitant contra els efectes socials del Covid-19 i el manteniment de les aliances i col·laboracions amb altres entitats referents a Catalunya i arreu del món, per seguir abordant les problemàtiques focus de l’entitat mitjançant l’esport i l’educació en valors.

Més d’un milió i mig de beneficiaris

Un any més la Fundació ha mantingut el nombre de beneficiaris per sobre del milió, ja que durant aquest exercici s’ha arribat a més de 1.580.000 nens i nenes al món, dels quals més de 258.000 a Catalunya. Aquests programes i col·laboracions amb altres entitats s’ha portat a terme a un total de 50 països i a Catalunya a 102 localitats.

S’ha seguit treballant en les tres línies d’actuació: prevenció de la violència (a través del programa de bullying i del programa de prevenció de violència a Amèrica Llatina), inclusió social (a través del programa de refugiats i migrants, el programa diversitat per infants amb discapacitats, el programa d’inclusió social a contextos vulnerables a Catalunya i diversos països del món, i el programa de benestar emocional pediàtric per infants malalts), i d’accés i reforça de l’educació (a través de programes en col·laboració amb diverses entitats, especialment Unicef).

Lluita contra el Covid-19

Durant l’exercici 2019-20 la Fundació Barça ha focalitzat la seva actuació en la posada en marxa de tot un seguit d’actuacions per lluitar contra la Covid-19, a través de la obtenció i distribució de material sanitari i d’ajuts a entitats i administracions diverses, i per altra banda en mantenir la seva tasca missional i adaptar dels programes de la Fundació a Catalunya i arreu del món per en el nou context de la pandèmia.

Durant els dies més importants de la pandèmia la Fundació Barça s’ha convertit en un altre actor humanitari que aconseguia portar a Catalunya material mèdic, especialment de la Xina, o gestionar fons d’ajut per a persones desfavorides a través de Creu Roja o beques menjador per a infants de famílies vulnerables a través de la Generalitat. Aquestes accions i moltes altres s’han portat a terme a través de l’equip de la Fundació en col·laboració amb altres persones i departaments del Club.  El resultat de tot aquest treball s’ha fet palès amb la distribució de més de 500.000 productes de protecció per a hospitals i les entitats, en més de 30 accions diferents.

Per mantenir el vincle amb els nens i nenes beneficiaries durant aquest període on els programes presencials s’han hagut de suspendre, l’equip de la Fundació ha treballat en l’adaptació al format on line. D’aquesta manera s’han organitzat trobades on line d’infants malalts amb jugadores i jugadores de les diverses seccions, s’han adaptat les sessions amb metodologia FutbolNet al format virtual o s’han elaborat nous materials de sensibilització sobre el bullying i el ciberbullying que han estat difosos a través dels canals de la Fundació i el Club.

Declaracions Jordi Cardoner, vicepresident primer FC Barcelona i Fundació Barça

“Una temporada més s’ha seguit consolidant la tasca de la Fundació Barça, on s’ha superat novament la xifra de 1,5 milions de beneficiaris, en un any especialment complicat per la pandèmia del Covid-19, que ha suposat un nou repte per l’entitat i el seu equip, com ho demostren totes les accions portades a terme especialment durant els primers mesos del confinament, en col·laboració amb altres departaments del Club.”

“Vull destacar com la entitat ha sabut adaptar-se de forma excel·lent a la complicada situació de la pandèmia i respondre de forma molt eficaç amb la distribució de més de 500.000 unitats sanitàries, o donant suport a entitat socials”.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA