La Fundació Barça i la Fundació Stavros Niarchos (SNF) s'uneixen per donar suport als més vulnerables

Es farà una aportació econòmica que es destinarà a beques menjador, accés a aliments per a famílies, suport a persones sense llar i a la gent gran i a sensibilització

La Fundació Barça i la Stavros Niarchos Foundation (SNF) han acordat una col·laboració conjunta per la lluita contra la COVID-19 que destinarà fons a beques menjador, accés a aliments per a famílies vulnerables, suport a persones sense llar, suport psicosocial a la gent gran i sensibilització per prevenir l’epidèmia. L’actuació es canalitzarà a través del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i del programa Creu Roja Respon de Creu Roja Catalunya, adreçades a famílies i col·lectius que necessiten aquest suport en aquests moments excepcionals.

Aquest compromís de la Fundació Stavros Niarchos forma part de la seva recent  iniciativa solidària mundial de 100 milions d’euros dedicada a donar suport a diverses causes en la lluita contra la Covid-19.

Cal destacar que SNF col·labora amb la Fundació Barça des de l’any 2016 donant suport al programa de refugiats i migrants i a la construcció del Pediatric Cancer Center de la Fundació Sant Joan de Déu.

Beques menjador

Una part de l’aportació es destinarà a completar les beques menjador del Departament d’Educació de la Generalitat, el qual ha distribuït targetes moneder que es carreguen amb l'import de la prestació diària pel total de dies que duri el tancament. La dotació és per alumne, per dia lectiu, i es fan càrregues quinzenals. Amb aquestes targetes es poden comprar aliments en qualsevol establiment d'alimentació de Catalunya.

En el context del confinament, amb la interrupció de l’activitat escolar, la Generalitat de Catalunya va habilitar aquest mecanisme d’urgència per tal d’adaptar les beques menjador que rebien els infants i adolescents de Catalunya en situació de vulnerabilitat.

Suport a persones vulnerables

D’altra banda, a través de Creu Roja Catalunya l’aportació econòmica permetrà atendre les necessitats de més de 700 persones en situació de vulnerabilitat, com ara: famílies en risc d’exclusió social i persones sense llar, entre d’altres.

L’acció forma part del programa Creu Roja Respon, posat a disposició de la població més vulnerable en què, en una primera fase de l’emergència, s’han prioritzat les següents accions:

• Distribució de productes de primera necessitat (aliments, productes d’higiene personal i productes de neteja per a la llar) a les famílies en situació de vulnerabilitat.
  • Prevenció en salut, a través de campanyes sobre les mesures preventives davant la Covid-19, adreçades a la població en general.
  • Acompanyament psicosocial de les persones grans, especialment afectades per la pandèmia, i les persones cuidadores.
  • Suport a les persones en situació d’extrema vulnerabilitat com ara les persones sense llar.

Jordi Cardoner, vicepresident primer del  FC Barcelona i la Fundació Barça

Des de la Fundació del Barça estem treballant cada dia per ajudar en aquesta pandèmia que afecta tot el món buscant recursos i material mèdic i donant suport als més desafavorits. I ho fem amb la col·laboració d’altres, per això vull valorar l’inestimable ajuda que novament ens dona la Fundació Stavros Niarchos, que una vegada més mostra el seu compromís d’ajuda als col·lectius més vulnerables”.

Andreas Dracopoulos, copresident de la Fundació Stavros Niarchos (SNF)

“Durant aquests moments difícils, ens adrecem als nostres socis i col·laboradors de tot el món i ens posem al seu costat, ja que treballem col·lectivament cadascuna de les millors possibilitats, per pal·liar els efectes d’aquesta pandèmia global. La Fundació Barça és un valuós soci amb el qual la Fundació Stavros Niarchos ha col·laborat estretament durant tots els últims anys, en la nostra missió conjunta de situar-se davant dels més necessitats, siguin on siguin. Ens trobem una vegada més junts, unint forces en aquest repte sense precedents, guiats per la nostra filosofia comuna per intentar fer el bé”.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA