Un Robin Hood al camp de joc

Foto: Germán Parga

“Practicant esport he aconseguit una nova família i un espai on ser escoltat”

L’Àlex Fonseca va començar a participar al programa Contra l'Exclusió Social de la Fundació fa uns quatre anys, just quan va arribar a Catalunya. Ara té 18 anys, i sembla un Robin Hood contemporani. No tan sols per l'aspecte físic, sinó també per com es preocupa pels altres.

Durant tota la conversa s'esforça per aparentar força i seguretat. Al principi semblava que no trobaríem cap esquerda per la qual albirar la seva veritable personalitat, però a mesura que vam guanyar confiança va emergir amb tímida tendresa.

La seva adaptació va ser complicada, ja que la seva mare es va quedar a Veneçuela. Tota la seva infància i part de la seva joventut estaven vinculades a la figura materna. No van ser bons temps, i encara  li costa molt parlar d'ells. Va ser gràcies a la seva monitora i l'equip que va trobar un espai on ser escoltat.

Mai va tenir una conducta disruptiva, però es va trobar molt sol. Gràcies a la metodologia basada en el programa va poder practicar l'esport que més li agrada, el futbol. Va trobar una nova família i amics. Ara com ara, l’Àlex és un dels participants més vinculats al projecte. Va seguir fins al final de la seva generació, i després va decidir continuar com a mediador.

L'equip educatiu fa una valoració molt positiva de la seva tasca al programa. És  molt responsable i es pren la seva funció com a referent de manera molt seriosa. Està estudiant el vessant d'Humanitats i s'orienta cap a professions en què s'hagi de posar a prova físicament per ajudar als altres, ja que creu en les seves capacitats personals de tenacitat, constància i empatia. El programa de la Fundació li ha ofert l'espai que necessitava per poder evadir-se i alhora relacionar-se d'una manera positiva, conèixer-se a ell mateix i expressar-se en moments difícils, gaudint de l'esport.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA