Les Fundacions del Barça, l'Athletic Club i Real Betis alerten del tràfic de joves jugadors de futbol

L’entitat Nuevo Hogar Betania s’ha fet càrrec de l’atenció integral dels joves.

Les entitats donaran suport a Nuevo Hogar Betania en el treball que porta a terme amb les víctimes de tràfic d’éssers humans

En el Dia Internacional de la lluita contra el Tràfic de Persones, que se celebra el dia 30 de juliol, les Fundacions del Barça,  l'Athletic Club i el Real Betis Balompié alerten sobre la greu situació en què viuen molts joves que són víctimes del tràfic de persones per part d'organitzacions delictives que enganyen aquests joves i les seves famílies amb la promesa de ser jugadors en equips de la lliga espanyola.

Fa unes setmanes, els cossos de seguretat de l'Estat van alliberar en un municipi d'Andalusia diversos joves d'origen sud-americà que han estat víctimes d'explotació sexual per part d'una d'aquestes xarxes de tràfic de persones. Els joves van arribar a Espanya enganyats per aquesta organització, que va mentir a les seves famílies sobre un futur en el futbol formatiu d'equips de la Lliga espanyola, però van ser retinguts i obligats a exercir la prostitució.

Cadascuna de les famílies d'aquests joves es van veure obligades a sol·licitar préstecs econòmics provinents d'organitzacions delictives que cobren alts interessos, fet que ha comportat que tant els joves com les seves famílies rebessin constants amenaces, fins que aquests crèdits fossin retornats. L'entitat social Nuevo Hogar Betania s'ha fet càrrec de la seva atenció integral i les Fundacions de l'Athletic Club, del Betis i del Barça s'han posat en contacte amb aquesta organització per donar-li suport en la recuperació emocional i formativa d'aquests joves. L'objectiu és dur a terme diverses accions de suport psicosocial i emocional (possibilitat de participar en escoles formatives de futbol, visita a les instal·lacions d'aquests clubs, ....), així com accions de prevenció, a través dels seus canals de comunicació, per evitar que més joves en siguin víctimes.

Col·laboració conjunta

Les fundacions d'aquests tres clubs treballen des de fa anys en el suport a la infància i els joves a través de diversos programes socials i d'esport per al desenvolupament. Ara s'uneixen per denunciar una problemàtica tan greu com el tràfic de persones i per portar a terme accions de suport a les víctimes.

Per la seva banda, l'entitat Nuevo Hogar Betania agraeix als clubs el seu suport i denuncia la situació en què estan molts d'aquests joves, no només a Espanya sinó en molts països del món.

Begoña Arana , presidenta de Nuevo Hogar Betania

“Des de Nuevo Hogar Betania, com a entitat especialitzada i avalada pel Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, en el tràfic femení de menors i majors d'edat, manifestem que des de fa aproximadament 4 mesos estem treballant en casos de tràfic masculí que estan arribant a la nostra realitat social i que entenem que hem d'actuar tant en prevenció com en actuació, juntament amb el suport de la societat civil organitzada, administració pública i, en aquest cas, amb clubs esportius de futbol de primer nivell que s'alineen a les nostres files d'acció coordinada per cridar: ¡STOPTRATA!

Gràcies per visibilitzar que estem en contra d'aquest delicte que viola els drets humans. El Futbol Club Barcelona, l’Athletic Club de Bilbao, el Real Betis Balompié i Nuevo Hogar Betania generen una actuació en comú que s'inicia amb una campanya de sensibilització sobre aquest delicte que relaciona la població jove víctima de tràfic i el futbol: es vol conscienciar sobre la situació de les víctimes del tràfic humà i promocionar i protegir els seus drets."

Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça

"En temes socials els clubs de futbol no competim, a canvi, busquem sinergies conjuntes per ajudar entre tots a millorar la situació de nens i nenes que es troben en situacions molt adverses. Aquest és un bon exemple de col·laboració entre tres grans clubs que s'uneixen per contribuir a lluitar contra una problemàtica social. Accions com aquestes demostren, en el cas del Barça, el significat de perquè som Més que un club."

Iñaki Alonso Romero, responsable del Programa ATERPE de protecció a la infància de l’Athletic Club

"L'esport en general i el futbol en particular han de suposar una eina de desenvolupament fonamental per a la infància i la joventut. No poden ser un espai de patiment per a les persones. El nostre club té clar que tots els nens i les nenes tenen dret a practicar esport en un espai segur i rebre un bon tracte. Servir d'altaveu per a les entitats que treballen diàriament en el terreny, conjuntament amb altres importants entitats esportives, suposa complir amb la responsabilitat social que sempre ha caracteritzat la nostra entitat."

Rafael Gordillo, president de la Fundació Real Betis Balompié

"A través d'aquesta campanya, juntament amb la Fundació Barça i l’Athletic Club, volem sumar-nos a la lluita contra el tràfic de persones i especialment contra la que abusa dels joves més vulnerables i que tenen la il·lusió de jugar i gaudir amb el futbol. Aliances com aquesta són una part fonamental dels nostres objectius comuns com a clubs en el marc de la nostra responsabilitat social."