Lilian Thuram visita el programa de joves migrants sols de la Fundació Barça i la Generalitat de Catalunya

El projecte de la Fundació Barça beneficia un total de 320 joves migrants, tutelats per la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA), i locals

05/04/2019

Lilian Thuram, exjugador del FC Barcelona i impulsor de la seva pròpia fundació, la “Fondation Lilian Thuram”, ha participat en algunes de les activitats amb joves migrants no acompanyats que la Fundació Barça porta a terme a l’Escola Martí Dot a Sant Feliu de Llobregat, Catalunya. A causa de l’increment en l’arribada de joves migrants sense referents familiars a Catalunya durant el 2018, la Fundació Barça ha iniciat un projecte, amb la metodologia d’intervenció social FutbolNet, amb diversos centres d’acollida per millorar la integració d’aquests joves a Catalunya.

A l’acte també hi han assistit Mària Vallès, directora general de la Fundació Barça;  Ester Cabanes, directora general d’Atenció a la Infància i l’Adolescència, Generalitat de Catalunya;; i Jordi San José Buenaventura, alcalde de Sant Feliu de Llobregat.

Programa amb joves migrants sols

El projecte amb menors no acompanyats a Catalunya treballa a partir d’una sessió setmanal amb metodologia FutbolNet (dues hores de durada) en instal·lacions esportives preferentment integrades en un nucli urbà i on es relacionin els joves estrangers amb joves del municipi. Això afavoreix que tots els participants tinguin un espai de diversió i d’esport setmanal garantit, i que els joves migrants comencin a tenir vincles amb la societat d’acollida per tal d’afavorir la seva integració. A més, els ofereix més possibilitats de construir una vida plena a Catalunya, tant personalment com professionalment.

El projecte beneficia un total de 320 joves, migrants tutelats per la DGAIA i locals, i planteja la composició d’equips educatius mixtos amb un/a educador/a de la Fundació Barça i un/a de l’entitat que gestiona al centre d’acollida l’estigmatització que pateixen.

Un alt percentatge de l'èxit del programa rau en els equips educatius. El perfil dels educadors són principalment treballadors socials, però també persones procedents del món de l'esport.

Objectius principals del programa

D’acord amb les eines que la metodologia FutbolNet ofereix, el programa presta especial atenció als objectius següents:

• Fomentar la creació de nous vincles entre joves immigrants sense referents adults i la població d’acollida.
  • Facilitar l’adquisició i el desenvolupament de competències i habilitats socioemocionals per prevenir i reduir situacions i conductes de risc.
  • Treballar la inclusió social i la igualtat d’oportunitats per contribuir a la desestigmatització del col·lectiu.