Lilian Thuram sobre l’acord amb ACNUR: “Tots els clubs del món haurien de fer com el Barça”

Lilian Thuram, rodejat d'infants, al camp de refugiats d'Skaramagas (Grècia)

L’exjugador francès del FC Barcelona, i abanderat de la lluita contra el racisme i l’exclusió social amb la seva fundació, valora molt positivament que la samarreta blaugrana porti el logo de l’Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats

“Estic molt content de l’acord entre el Barça i ACNUR-UNHCR. Crec que tots els clubs del món haurien de fer com el Barça, és a dir, vetllar pel benestar del infants i pares refugiats”. L’exjugador francès del FC Barcelona Lilian Thuram ha valorat molt positivament l’acord entre el FC Barcelona i ACNUR-UNHCR (Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats) perquè a partir del proper 1 de juliol la samarreta del primer equip masculí i femení de futbol i la de l'equip Fundació Barça Genuine portin el logotip d’aquesta organització. Thuram va participar dijous passat en la Jornada sobre l’Esport com a Eina d’Inclusió Social, organitzada pel Diplocat i la Fundació FC Barcelona a l’Auditori 1899 del Camp Nou.

L’excampió del món amb la selecció francesa, que va crear la seva fundació contra el racisme just després del seu pas pel club blaugrana, ha volgut destacar que la Fundació FC Barcelona ja treballa des de fa uns anys en programes a favor dels refugiats. “Jo mateix -explica- he tingut l’ocasió d’anar al Líban i a Grècia i recordo que va ser increïble veure els ulls dels nens quan fèiem partits de futbol o parlaven amb els antics jugadors que hi vam anar”.

Thuram creu que aquest acord amb ACNUR convida els seguidors del Barça i la gent que estima el futbol en general a veure d’una manera diferent els refugiats i de prendre consciència sobre aquesta problemàtica: “Hi ha la tendència a creure que els refugiats són gent diferent de nosaltres i en realitat tots som refugiats. Aquest acord pot ser una manera de canviar les idees envers els refugiats, estendre’ls la mà i construir una societat més justa”.