Thom Browne impulsa una col·lecció de moda solidària amb l’objectiu de recaptar fons per a la Fundació Barça

La firma nord-americana, que vesteix els jugadors del primer equip fora dels terrenys de joc, llançarà una col·lecció exclusiva de roba i accessoris inspirada en la imatge del Club Els beneficis es destinaran a l’adaptació dels projectes de la Fundació Barça com a conseqüència de les noves necessitats causades per la crisi de la Covid-19.

El FC Barcelona i la Fundació Barça, coherents amb la idiosincràsia del Més que un club,  continuen treballant per fer front a la pandèmia del coronavirus i donar suport a nens, nenes i joves vulnerables a través de diferents iniciatives i programes que duu a terme arreu del món. Aquest cop ho fa de la mà de Thom Browne, la prestigiosa firma de vestir nord-americana, que llançarà una col·lecció de moda càpsula amb la imatge del Club amb l’objectiu de destinar els beneficis que es generin de les vendes a projectes de la Fundació.

Aquesta col·lecció càpsula -s’anomena així a les línies de moda exclusiva que engloben un concepte o una idea en concret- estarà disponible a partir del dia 21 d’octubre i respon a la voluntat d’ambdues entitats de contribuir a millorar la societat, alhora que posa en relleu els seus valors comuns com la humilitat, l’esforç, l’ambició, el respecte i el treball en equip. La col·lecció inclou diverses peces de roba i accessoris inspirades en diferents elements visuals relacionats  amb la imatge del Barça.

Els beneficis obtinguts de la venda d’aquesta col·lecció es destinaran a l’adaptació dels programes de la Fundació Barça com a conseqüència de les noves necessitats causades per la Covid-19. Un dels projectes que es beneficiaran és el que desenvolupa la Fundació Barça a la ciutat de Nova York amb el suport de Thom Browne, emmarcat dins del Programa per la Diversitat.

Thom Browne és partner de la Fundació Barça des de la temporada 2018/19, quan va començar a donar suport al programa impulsat per l’entitat blaugrana a Nova York, on s’aplica la metodologia FutbolNet d’intervenció social basada en l’esport. Aquests programes utilitzen l’esport, el joc i l’activitat física com una eina d’integració social per millorar la vida dels nens i joves que es troben en contextos vulnerables. Thom Browne també es Global Partner del FC Barcelona en la categoria de Formal Wear i vesteix els jugadors del primer equip de futbol fora dels terrenys de joc, en els seus desplaçaments.

Aquesta és la darrera d’un seguit d’iniciatives que ha posat en marxa la Fundació Barça per fer front a la pandèmia del coronavirus. Aquestes actuacions han consistit a facilitar material sanitari, canalitzar ajuts econòmics, sensibilitzar en la prevenció o donar suport emocional als infants.

Declaració de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça

“Ens enorgulleix poder posar en marxa un projecte com aquest juntament amb Thom Browne, una firma de referència en el món de la moda i amb la qual compartim la voluntat de tenir un impacte positiu en la societat. Des de la Fundació Barça treballem dia a dia per a oferir noves oportunitats i per millorar la vida de nens i nenes arreu del món que es troben en contextos vulnerables i iniciatives com aquesta ens ajuden a poder seguir desenvolupant aquesta tasca. Ara, a més, aquests projectes adquireixen un especial significat en un context com l’actual,  en què la pandèmia per la Covid-19 ha incrementat en molts casos tant les dificultats que viuen aquests joves com la capacitat d’operar per part de les entitats”.

Declaració de Thom Browne, fundador i dissenyador de Thom Browne

“Admiro el FC Barcelona des de fa temps. El talent, la força i la seguretat del Club són llegendaris. El nostre partnership ha evolucionat de diferents maneres, però sempre hem mantingut el focus en valors com la lleialtat, el treball en equip i la humilitat. A través de la nostra aliança hem pogut contribuir a incrementar el coneixement de l’increïble tasca que realitza la Fundació Barça i a donar una major força als programes centrats en els més joves, ajudant a unir una nova generació perquè creguin en ells mateixos, tant dins com fora del camp.”