Ter Stegen envia un missatge d'ànims als infants refugiats de la Fundació Barça a Grècia

Ter Stegen refugiats

Amb aquest missatge el porter del primer equip del FC Barcelona vol animar els infants d’aquest camp de refugiats de l’illa de Lesbos (Grècia) i també sensibilitzar la societat sobre aquesta problemàtica.

La Fundació Barça treballa des de l’any 2016 a diversos camps de refugiats i assentaments a Grècia i el Líban i amb menors no acompanyats a Itàlia i Catalunya

El jugador del primer equip del FC Barcelona Marc-André ter Stegen ha enviat un missatge de suport als nens i nenes refugiats que viuen al nou camp de refugiats de Moria a l’illa grega de Lesbos. Aquests infants són beneficiaris del programa pels Refugiats i Migrants que porta a terme la Fundació Barça en aquesta illa.

Aquesta acció es realitza sis mesos després del terrible incendi que es va produir al camp de refugiats de Mória, el més gran d’Europa, i que va provocar que més de 10.000 persones haguessin d’estar reubicades a un nou camp situat a pocs quilòmetres d’aquesta petita població.

En el vídeo apareixen diversos infants que han rebut el missatge d’ànims del jugador a través dels educadors i educadores del programa de la Fundació a aquest nou camp de refugiats. Amb aquest missatge el jugador també vol sensibilitzar la societat sobre la problemàtica dels refugiats i migrants.

En el darrer número de la Revista de la Fundació Barça (veure la Revista aquí)   s’explicava la situació que van viure aquestes persones que ara han estat reubicades i segueixen pendents d’alguna solució a aquesta situació. Així com també els testimonis de diversos beneficiaris i educadors del programa de la Fundació Barça que s’han adaptat a la nova situació i continuen mantenint el projecte operatiu.

Programa de refugiats i migrants de la Fundació Barça

L’any 2016 es va iniciar aquest programa en què ja han participat més de 24.000 nenes, nens i joves al Líban, Grècia, Itàlia i Catalunya, tant a camps de refugiats com a escoles i centres de menors no acompanyats.

Des del programa es treballa per a la millora del benestar emocional de nens, nenes i joves refugiats i migrants mitjançant l'esport. També es fomenta la seva integració amb nens i joves d'altres nacionalitats i la comunitat local.

Des del mes de març  de l’any passat l’equip de la Fundació ha hagut d’adaptar el seus programes a la nova situació de confinament que es viu arreu, amb continguts que es puguin fer individualment o amb les famílies i ha prioritzat el manteniment del contacte amb tots els beneficiaris i equips locals, per tal de donar el màxim suport, especialment en un moment com aquest.

Prop de 80 milions de persones desplaçades i refugiades

Actualment al món hi ha 79,5 milions de persones desplaçades i refugiades, de les quals més de 25 milions viuen refugiades a altres països, segons les últimes dades de l’Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR). La meitat d’aquests refugiats són infants que han hagut d’abandonar casa seva a causa dels conflictes, la violència i la persecució.

En aquest context tan difícil, els infants i els joves són especialment vulnerables ja que pateixen la falta de mesures concretes que en facilitin l’acollida i el refugi i pateixen greus violacions dels seus drets.

La Fundació Barça, gràcies al suport de la Stavros Niarchos Foundation i demostrant el seu compromís amb els nens i nenes refugiats, desenvolupa un programa basat en l’esport pel desenvolupament amb infants residents a comunitats i centres amb altes proporcions de refugiats a Catalunya, Grècia, Itàlia i el Líban. El programa es porta a terme des de l’any 2016 amb la metodologia FutbolNet en un ampli ventall de contextos, com ara camps de refugiats, assentaments informals, camps comunitaris, centres de menors i escoles.