Segona temporada de "Masia Solidària"

El programa Masia Solidària, que és una col·laboració conjunta de Masia 360 i la Fundació Barça, ha iniciat la segona temporada

22/01/2019

La temporada 2017/18 es va iniciar el programa amb la participació de més de 600 esportistes dels equips formatius de futbol, masculí i femení, i dels esports professionals del Club, per conscienciar-los en diferents causes socials i treballar els valors de manera autèntica i vivencial.

La iniciativa, que forma part del programa Masia 360 en col·laboració amb la Fundació Barça, pretén que els jugadors i les jugadores que ingressen als 8 anys al FC Barcelona (categoria prebenjamí) coneguin altres realitats socials i que a mesura que es van fent grans creixin personalment i esportivament dins del Club. Conèixer la realitat d’una residència d’avis (prebenjamins i benjamins), d’un centre obert (alevins), de les persones amb discapacitat física i psíquica (infantils), de persones amb discapacitat intel·lectual (cadets), malalties infantils (cadets de segon any) i de persones amb discapacitats neurològiques (juvenils i júniors) farà que els esportistes del FC Barcelona siguin sensibles a causes socials i realitats diferents i poc conegudes, i que adquireixin i posin en pràctica valors solidaris i desenvolupin habilitats socioemocionals. Això forma part del model Masia, que té com objectiu formar persones a través de l’esport.

Amb la bona acollida que va tenir la primera edició, tant per part dels responsables dels jugadors i dels mateixos esportistes com de les entitats que participen en el programa, s’ha iniciat aquesta segona edició amb una gran il·lusió de tots els participants, del Club i també de les entitats que col·laboren en el programa. En la visita, que realitzen per equips amb la presència dels jugadors i dels seus entrenadors, els acompanyen els educadors emocionals. Aquests fan, de camí, una prèvia amb els joves esportistes a l’autocar, on els preparen emocionalment per a les situacions que es trobaran i els expliquen les característiques del centre que visitaran. La segona part són les activitats que es realitzen al mateix centre. La tercera, ja a l’autocar de tornada, també té com a facilitadors els educadors emocionals, que seran els encarregats de fer veure als nostres esportistes què els ha impressionat o sorprès de la visita o què els ha fet pensar.

Una vegada realitzada la visita, com a tornada, els participants de les entitats visiten les instal·lacions de la Ciutat Esportiva per compartir un entrenament o veure un partit dels jugadors que els havien visitat amb anterioritat. Aquestes són les entitats amb què es durà a terme el projecte Masia Solidària aquesta temporada 2018/19. Les activitats han començat a l’octubre i s’acabaran a finals de maig.

Llistat d'entitats que participen al programa "Masia Solidària"

1- FUNDACIÓ FINESTRELLES

2- FUNDACIÓ MARIANAO

3- AMICS DE LA GENT GRAN