Rosell explica les línies mestres de la Fundació al Global Sports Forum

El president del FC Barcelona ha explicat quines són les principals línies d'actuació de la Fundació del Club en una xerrada compartida amb Consuelo Crespo. El treball a Catalunya, l'ús de l'esport com a eina social i la rellevància de les aliances, com l'establerta amb l'Unicef, han estat els temes que han centrat el debat.

Sandro Rosell ha compartit aquest dijous amb Consuelo Crespo, presidenta de l'Unicef a Espanya, una de les taules rodones del Global Sports Forum. Durant la xerrada, presentada sota el títol "El paper de la filantropia a l'esport", Rosell ha explicat quines són les línies mestres del treball de la Fundació FC Barcelona. Rosell ha recordat que ara es prioritzen "les accions locals a Catalunya a través de l'esport" i són estratègiques "les aliances amb altres grans fundacions".

Rosell també ha recordat que "els jugadors i els tècnics del FC Barcelona donen el 0,5% del seus salaris" per a la realització de projectes a la Fundació. Per la seva banda, Crespo ha ressaltat "la importància dels missatges dels jugadors" en la tasca conjunta i el fet que "l'esport és un aliat fonamental per treballar amb els nens i joves".

Treball amb l'Unicef a quatre països

Segons ha informat la presidenta de l'Unicef a Espanya, els treballs amb la Fundació ara se centren en quatre països: "la Xina, el Brasil, Sud-àfrica i Ghana". Rosell ha recordat també els valors que hi ha darrere del Club, "que també estan presents a la Masia i al primer equip", i ha mencionat Nelson Mandela com a "persona líder, espiritualment parlant, del que ha de ser una fundació esportiva".