El Robot Pol viatja a Lió amb el primer equip i es trobarà amb el seu homòleg de l’Olympique Lyonnais

La Fundació Barça, la Fundació Éric Abidal i l’Olympique Lyonnais Fondation comparteixen aquest projecte pioner i que permet a nens i nenes hospitalitzats viure una experiència especial

18/02/2019

Un nen hospitalitzat a l'Hospital de la Vall d'Hebron de Barcelona podrà viure demà dimarts en directe, mitjançant el robot Pol, l'arribada dels jugadors del Barça al Groupama Stadium per disputar el primer partit de vuitens de final de Champions. I també podrà compartir l'experiència amb un altre nen hospitalitzat a la ciutat de Lió que conduirà un robot de les mateixes característiques.

L’Olympique Lyonnais Fondation, la Fundació Éric Abidal i la Fundació Barça comparteixen aquest innovador programa que permet oferir als nens i nenes que es troben ingressats en un hospital l'oportunitat de gaudir d'una experiència inoblidable, i això els permet oblidar-se per una estona de la seva malaltia.

El projecte Robot Pol permet realitzar visites virtuals al Museu del Barça i al Camp Nou a través d'un robot teledirigit, controlat pel mateix nen/a des de l'habitació de l'hospital mitjançant un ordinador amb càmera i connexió a internet i amb el suport d'un voluntari de la Fundació Barça. En ocasions puntuals poden també viure altres experiències com la prèvia d'un partit o l'entrenament de portes obertes.

El robot disposa de dues càmeres, una a la part superior i una altra a la part inferior, que ofereixen una visió completa de l'espai, i set micròfons interiors que permeten aïllar el soroll del voltant. Aquest robot ha estat desenvolupat tècnicament i distribuït per l'empresa AWABOT. Aquesta iniciativa va néixer fa més d'un any d'una proposta de la Fundació Abidal a la Fundació Barça i ara ja forma part del seu programa de Benestar Emocional Pediàtric, que té una col·laboració amb els principals hospitals pediàtrics de Catalunya.

El robot s’anomena Pol en homenatge al primer nen que es va beneficiar de la prova pilot del projecte i que malauradament va morir setmanes després de gaudir d'aquesta innovadora experiència que li va permetre fer realitat un dels seus últims somnis: visitar el Camp Nou i el Museu del Barça.

Dos clubs pioners

L’Olympique Lyonnais Fondation ha estat el club pioner a portar a terme aquest projecte, que desenvolupa des de l'any 2016. Des de llavors s'han beneficiat més de 50 nens i nenes que han pogut viure en directe els inicis dels partits i entrenaments del primer equip que se celebren al seu estadi, fins i tot concerts i altres esdeveniments.

Demà està previst que els dos robots es trobin a l'entrada del Groupama Stadium a les 19 hores i baixin al túnel de vestidors per saludar els jugadors dels dos equips. Finalment està previst que es traslladin a la zona de tribunes per saludar les autoritats i posteriorment baixin al camp, on podran veure l'entrenament i l'inici del partit.