El projecte Robot Pol, de la Fundació Barça i Fundació Abidal, finalista als premis Peace & Sport

Aquests guardons internacionals reconeixen anualment les organitzacions i persones que han contribuït a la pau i el diàleg a través de l’esport en una gala celebrada a Mònaco

El projecte Robot Pol, una iniciativa conjunta de la Fundació Barça i la Fundació Éric Abidal, ha estat seleccionada com a finalista als guardons Peace & Sport, que atorga aquesta organització internacional i independent amb seu al Principat de Mònaco, promoguda pel Príncep Albert II.  L’objectiu d’aquest guardó es basa a premiar organitzacions i persones que han contribuït de manera destacada a la pau, el diàleg i l’estabilitat del món a través de l’esport.

La nominació que s’ha fet pel projecte Robot Pol és per tractar-se d’un projecte d’innovació social que ajuda al benestar i a la millora de la qualitat de vida dels nens i nenes malalts de càncer o altres malalties molt greus. Aquest programa, que les dues fundacions van posar en marxa l’any 2017, ofereix als nens ingressats en un hospital l’oportunitat de visitar el Museu del Barça, les instal·lacions del Camp Nou o conèixer jugadors del primer equip a través d’un robot teledirigit per la mateixa nena o nen.

Fòrum internacional i lliurament dels premis

Durant els dies 11, 12 i 13 de desembre aquesta entitat celebra al Principat de Mònaco el Peace and Sport International Forum, en què participen destacades personalitats i representants d’entitats, governs i organitzacions d’arreu del món. Entre aquestes personalitats cal destacar la participació de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça, en una taula rodona que se celebrarà la segona jornada sobre la importància d’invertir en projectes d’esport pel desenvolupament per tal de propiciar la seguretat, la pau i la prosperitat, especialment en les comunitats més vulnerables.

D’altra banda, Éric Abidal, secretari tècnic del FC Barcelona i president de la Fundació que porta el seu nom, també participarà el mateix dia en aquest fòrum amb una conferència sobre com la filantropia pot convertir-se en una eina per prevenir, mitigar i resoldre conflictes.

Posteriorment, el mateix dia 12 de desembre se celebrarà la cerimònia de lliurament dels Premis Peace & Sport en una Gala Internacional en què es concediran onze guardons a iniciatives excepcionals que promouen la pau a través de l'esport. La Fundació Barça i la Fundació Éric Abidal han estat nominades en la categoria de Premi Especial del Jurat, una de les més destacades.

Premi Fundació de l’Any el 2017

Fa dos anys la Fundació Barça ja va ser premiada com a Fundació de l’Any en aquest esdeveniment pel seu programa de refugiats i migrats. El vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça, Jordi Cardoner, va ser l’encarregat de recollir el guardó i d’explicar prèviament dins del Fòrum quin és l’abast d’aquest programa que porta a terme la Fundació des de l’any 2016 a camps de refugiats, assentaments i centres de menors no acompanyats al Líban, Grècia, Itàlia i Catalunya. En els darrers dos anys ha beneficiat més de 24.000 nens i nenes.

Peace & Sport

El propòsit de Peace & Sport és treballar amb aquelles comunitats que s’han vist distanciades i on les polítiques tradicionals no han assolit un diàleg. El seu objectiu és construir comunitats pacífiques gràcies a la força de l’esport, per crear un món més segur, més equitatiu i més inclusiu.

Aquesta entitat va crear l’any 2008 els Premis Pau i Esport, i des d’aleshores s’encarrega de premiar programes específics o iniciatives globals. Uns premis que mostren com els valors de l’esport són capaços de conciliar el respecte, la tolerància i la solidaritat.

Els premis formen part del Fòrum Internacional Anual, que és l’esdeveniment mundial més important que convoca el món de l'esport per la pau. El Fòrum reuneix més de 600 grans representants d’empreses i institucions de més de 110 països, incloent-hi caps d'Estat, premis Nobel de la Pau, òrgans de govern esportiu i atletes d'alt nivell, organitzacions internacionals, ONGs i acadèmics.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA