La Fundació Barça, amfitriona de la reunió del comitè de donants de l’Hospital Sant Joan de Déu

La Llotja President Suñol ha estat la seu d’aquesta trobada de l’hospital barceloní, que inclou els principals donants i impulsors del projecte “Pediatric Cancer Center”

18/07/2018

La Fundació Barça ha acollit avui a la Llotja President Suñol del Camp Nou una reunió amb els principals donants del projecte Pediatric Cancer Center de l’Hospital Sant Joan de Déu.

Aquest projecte significarà la construcció de l’Hospital d’oncologia infantil més important d’Europa. El nou SJD Pediatric Cancer Center Barcelona tindrà capacitat per atendre 400 pacients l’any, un 30% més dels que Sant Joan de Déu atén en l’actualitat (215 casos nous cada any i 70 casos de recaigudes o segona opinió) i incorporarà els darrers avenços en la lluita contra el càncer.

Les instal·lacions ocuparan una superfície total de 8.400 metres quadrats en un edifici de quatre plantes situat al costat de l’Hospital Sant Joan de Déu.

La Fundació Barça, compromesa fermament amb el Pediatric Cancer Center

Aquesta reunió celebrada a les instal·lacions blaugrana és una mostra més de l’estreta col·laboració d’aquest Hospital de referència amb la Fundació Barça. La Fundació col·labora amb l’Hospital amb donacions de periodicitat anual, i també amb les recaptacions puntuals realitzades a penyes, casals socials, donatius privats rebuts via web de la Fundació, etc.

Des del començament, la Fundació Barça ha estat estretament vinculada al projecte i participa, conjuntament amb la Fundació Leo Messi, en la campanya de donació “Para los valientes”, protagonitzada per l’estrella blaugrana, que ja ha aconseguit recaptar més de 28 milions dels 30 milions d’euros que es necessiten per dur a terme el projecte.

A més a més, la Fundació s’ha implicat amb altres accions per impulsar el projecte del Pediatric Cancer Center, entre els quals destaca la donació de 350.000 € provinents de la recaptació d’un partit de "legends" entre el FC Barcelona i el Manchester United.

Declaracions de Manel del Castillo, gerent de l’Hospital Sant Joan de Déu

El Barça s’ha convertit en un dels principals impulsors del projecte Pediatric Cancer Center. És una col·laboració que va més enllà de la donació econòmica, ens ajuda molt la seva capacitat de mobilització. Tenir una entitat com la Fundació Barça al darrere ens ha ajudat a aconseguir més col·laboracions, n’estem molt contents i agraïts.”

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i la Fundació Barça

“Amb Sant Joan de Déu tenim una relació històrica  i estem molt contents de poder acollir avui aquí aquest comitè. Avui és una jornada més de treball per aconseguir fer avançar aquest projecte que té com a objectiu salvar vides. És un projecte del qual ens sentim molt orgullosos de poder participar.”

En la reunió d’avui han participat:

Sr. Manel del Castillo, gerent de l’Hospital Sant Joan de Déu

Sra. Glòria Garcia, cap del Departament Obra Social Infància de l’Hospital

Sant Joan de Déu i responsable de Captació de Fons de l’Hospital

Sr. Antoni Esteve, conseller dels Laboratoris Esteve i patró de la Fundació

Barça

Sra. Mireia Marimon, directora RSC dels Laboratoris Esteve

Sr. Carlos Aso, conseller delegat d’Andbank Espanya

Sr. Àngel Font, director corporatiu d’Investigació i Estratègia de la

Fundació Bancària La Caixa

Sr. Alfonso Nebot, director Familly Office Leo Messi

Sr. Pau Negre, commercial advisor Leo Messi Management