El Patronat de la Fundació FC Barcelona valora molt positivament el nou enfocament estratègic de l’entitat

La Sala Roma va acollir la reunió del Patronat de la Fundació, que va ser presidida per Joan Laporta.

En aquesta reunió, que s’ha celebrat a la Sala Roma del Camp Nou, s’ha aprovat la nova incorporació com a vocal de l’empresari Xavier Martínez Serra

Durant el darrer semestre de l’any la Fundació FC Barcelona ha portat a terme un important canvi estratègic sota la direcció general de la Dra. Marta Segú, en què s’ha establert un nou enfocament holístic i integral dels programes propis i de les aliances de l’entitat, que té com a objectiu generar un impacte real en les problemàtiques de totes i tots els beneficiaris en els diferents llocs del món.

El president del FC Barcelona i de la Fundació, Joan Laporta, així com tots els membres del Patronat, han valorat molt positivament el procés que s’està duent a terme durant aquests darrers mesos, després d’una detallada presentació que s’ha fet sobre l’estat de tots els projectes i aliances, així com de l’estat de comptes de l’entitat.

En aquesta nova etapa l’objectiu és contribuir de manera tangible a construir una societat més justa, amb nous programes inspirats en experiències que demostrin l’impacte de les accions i amb objectius que es puguin mesurar, treballant amb entitats de diferents àmbits, petites i grans, i amb una contribució directa i activa als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.

En els programes a mitjà i llarg termini es treballarà en xarxa a tot el món per arribar allí on hi hagi més necessitats, apostant per la innovació social. La voluntat és enfortir la relació amb el Club per posicionar la Fundació com un valor afegit per als partners i patrocinadors i es farà especial èmfasi en els actius més importants del Club com els jugadors, jugadores i els fans del FC Barcelona perquè les accions de la Fundació tinguin més impacte global.

Per aquest motiu es desenvoluparan les accions en 3 eixos principals: educació, salut i protecció de la infància, a més de treballar amb els joves en risc social, aprofitant com a eines l’esport i el lleure educatiu. Es potenciaran àmbits en què ja es treballava com: la diversitat, la igualtat de gènere, la prevenció de la violència, la lluita contra la pobresa i la igualtat d’oportunitats. I s’introduiran nous àmbits d’actuació com: l’accés a la salut per poblacions vulnerables, la nutrició i els hàbits saludables, el medi ambient, i l’accés a l’aigua potable i el sanejament.

El nou equip Fundació Barça Genuine

Una altra de las novetats que s’han portat a terme en els darrers mesos és la posada en marxa de l’equip Fundació Barça Genuine, una proposta que ha estat un dels primers objectius en l’àmbit social de la nova directiva i es tracta d’una de les propostes del president Joan Laporta abans d’aconseguir el nou mandat.

Durant aquests mesos s’ha posat en marxa el nou equip, s’ha participat en el primer torneig de la Lliga Genuine a Tarragona el mes de novembre passat, així com en un seguit de partits amistosos, i es va fer una presentació oficial de l’equip amb la presència del president Joan Laporta i dels dos ambaixadors Alexia Putellas i Gerard Piqué.

El nou equip és un projecte de la Fundació FC Barcelona que ha estat impulsat pel departament de Diversitat i Inclusió del Club i que compta amb la col·laboració d’entitats que treballen amb aquest col·lectiu: Fundació Cruyff, Aura Fundació, Fundació Apinas, AMPANS, Fundació Sant Tomàs, Fundació Cassià Just - Cuina Justa i la Penya Special Barça. La competició té com a objectiu avançar cap a la integració i la inclusió de persones amb altres capacitats en el món de l’esport i està formada per equips representants de clubs membres de la LFP.

Canvis en els membres del Patronat

Una altra de les novetats ha estat la incorporació de  Xavier Martínez i Serra, com a nou vocal. Aquest empresari nascut a Reus és actualment president de l'empresa SERVEIS I ADMINISTRACIONS MASERGRUP, SL., propietari i president de TQ Tecnol S.A i fundador, propietari i president de l'alimentària GLOBAL Fruselva, especialitzada en productes infantils i sucs naturals.

D’altra banda, tal com estava previst, en aquesta reunió del Patronat també s’ha acceptat la dimissió del fins ara vicepresident segon, Alfons Godall i Martínez.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA