Trobada del president Joan Laporta amb els presidents i presidentes de les Diputacions al Camp Nou

La trobada s’ha celebrat a la Llotja del Camp Nou amb la presència del president Joan Laporta hores abans del partit del FC Barcelona amb el SCC Napoli de la Europa League

Des del 2012 més de cent mil nens i nenes de tot Catalunya s’han beneficiat del programa d’inclusió social de la Fundació, on participen les quatre Diputacions

Poc abans del partit FC Barcelona i SCC Nàpols de l’Europa League, el president del FC Barcelona i de la Fundació, Joan Laporta, acompanyat de la vicepresidenta institucional del FC Barcelona, Elena Fort, i de la directora general de la Fundació, la Dra. Marta Segú, han rebut a la Llotja del Camp Nou els representants de les quatre diputacions catalanes per fer balanç del programa d’inclusió social de la Fundació FC Barcelona, on participen aquestes institucions, i presentar la nova estratègia de la Fundació.

L’acte ha comptat amb la presència dels representants de les quatre diputacions: Núria Marín, presidenta de la Diputació de Barcelona, Miquel Noguer, president de la Diputació de Girona, Joan Talarn, president de la Diputació de Lleida, i Noemí Llauradó, presidenta de la Diputació de Tarragona.

Un dels objectius de la reunió d’avui ha estat la presentació d’una nova proposta de col·laboració entre la Fundació FC Barcelona i les quatre Diputacions que està basada en el nou enfocament holístic per abordar les problemàtiques d’infants i joves d’una manera més integral i que permeti tenir un impacte més real allà on s’actuï. Es tracta d’una important evolució del programa que s’ha portat a terme a Catalunya durant aquests deu anys i que ha permès a la Fundació  adquirir un alt coneixement de les problemàtiques de la joventut al territori.

Durant aquests 10 anys de programa d’inclusió social de la Fundació FC Barcelona, amb el suport de les quatre diputacions catalanes, ha arribat a un total de 111.712 nens i nenes d’arreu del país, que s’ha dut a terme en 86 municipis catalans.

Fem Comunitat: Construir futur i teixir vincles

La col·laboració entre les Diputacions i la Fundació FC Barcelona permet continuar millorant el desenvolupament saludable i les habilitats socials d’un gran nombre de nens, nenes i joves de Catalunya, futurs beneficiaris del programa d’inclusió social amb la metodologia socioeducativa pròpia de la Fundació.

Amb aquest propòsit, la nova proposta de la Fundació FC Barcelona és fruit dels 10 anys d’experiència al territori  i d’una avaluació amb profunditat del que considera una evolució natural en la col·laboració amb les Diputacions, per tal de posar-se al servei del col·lectiu de joves de Catalunya que es troben en situació de vulnerabilitat per falta d’expectatives, que s’ha vist incrementada per les conseqüències de la pandèmia de la Covid-19.

L’objectiu del programa és desestigmatitzar els col·lectius d’infants i joves en risc social, teixir vincles amb la comunitat i fomentar el desenvolupament de les habilitats individuals i de grup, afavorint la seva participació com a ciutadans i donant-los les eines necessàries per poder desenvolupar el seu projecte de vida futura.