La Fundació FC Barcelona i el Club donaran suport a les famílies ucraïneses que estan arribant a Catalunya

Recolliran productes per a nadons i infants petits conjuntament amb la Creu Roja, animaran socis i penyes a acollir famílies i organitzaran activitats socioeducatives i esportives per als infants refugiats arribats a casa nostra

Després del missatge de suport a Ucraïna que el president Joan Laporta va donar el passat dia 4 de març, la Fundació FC Barcelona es va posar en marxa i des de fa dues setmanes està treballant amb Creu Roja i en contacte permanent amb la Generalitat de Catalunya i el Cònsol d’Ucraïna a Barcelona, per donar resposta i suport a totes aquelles famílies ucraïneses que s’han vist obligades a abandonar el seu país i que ja fa dies que estan arribant a Catalunya. La Fundació ha organitzat un seguit d’accions que garanteixin una ajuda efectiva a la població ucraïnesa.

Una de les primeres accions serà la instal·lació al Camp Nou de tres carpes per a la recollida de productes de primera necessitat per a nadons i infants petits que arribin amb les seves mares. Aquestes carpes s’instal·laran en diferents punts del Camp Nou els dies 28, 29 i 30 de març, coincidint amb el partit de la Champions de l’equip de futbol femení, on es preveu un ple total i on es demanarà als assistents que portin aquests donatius. El dia 3 d’abril es tornaran a obrir les carpes per a tots els assistents als partits que es juguin al Palau Blaugrana i al partit del primer equip contra el Sevilla FC al Camp Nou.

Un equip de voluntaris de la Creu Roja i treballadors del Club s’encarregaran de gestionar la recollida de productes a les carpes, que posteriorment Creu Roja traslladarà al seu Centre Humanitari situat a Sant Martí de Tous (Anoia), des d’on farà entrega a les famílies refugiades ucraïneses i a altres famílies ateses per l’entitat i que presenten alta vulnerabilitat i risc social.

La Fundació FC Barcelona i el Barça col·laboren des de fa anys en diversos projectes en benefici de nens, nenes i joves vulnerables de Catalunya.

Els productes que la Creu Roja ha recomanat com a més necessaris son els següents:

•    Llet infantil de fórmula adaptada en pols
•    Cereals infantils en pols
•    Purés per a nadons  (fruita, verdura, pollastre, peix i d’altres)
•    Snacks i galetes infantils
•    Sucs de fruites

La Fundació, seguint indicacions de Creu Roja, fa èmfasi en la importància que siguin aquests productes i no uns altres, ja que aquests són els imprescindibles per cobrir les necessitats dels nadons i infants que han arribat a Catalunya.

El suport econòmic és molt important en situacions d’emergència humanitària com aquesta i cal adreçar-ho a entitats que disposen de l’experiència i l’operativa adequades. Per aquest motiu, tothom que estigui interessat a col·laborar disposa de les següents opcions per fer un donatiu a Creu Roja:

Bizum: al 03282
Web: www.creuroja.org
Telèfon gratuït: 900 104 971
Comptes bancaris:
•    Banc Santander: ES58 0049 1806 9022 1208 3714
•    La Caixa: ES47 2100 5000 5102 0006 8140

D’altra banda, també es farà distribució de material esportiu i marxandatge del Club per donar a aquestes famílies amb nens i joves.

Acollida de famílies a Catalunya

La Fundacio FCB treballarà amb la Generalitat de Catalunya per tal que en les properes setmanes es pugui informar a les persones interessades sobre la possibilitat de l'acolliment de famílies refugiades a nivell comunitari, familiar o per entitats.

En aquest sentit s’està treballant en una campanya de sensibilització per aconseguir trobar famílies d’acollida a Catalunya per a aquests milers de persones refugiades que estan arribant i les que segurament arribaran en major nombre en els propers dies. Estarà especialment adreçada al col·lectiu de socis i sòcies, penyes i aficionats del Club.

La Fundació FC Barcelona també està coordinant tots els suports i ajudes que estan arribant de proveïdors, espònsors, socis, empreses o particulars que volen col·laborar per ajudar les famílies refugiades.

Programes socioesportius de la Fundació

A partir de l’experiència de la Fundació FC Barcelona des de fa anys en projectes per a persones refugiades, també s’organitzarà un seguit d’activitats socioeducatives i esportives destinades als infants i joves ucraïnesos que es troben en centres d’acollida a diverses localitats catalanes. La Fundació està organitzant un equip amb voluntaris del Club socis i  treballadors per portar a terme aquesta acció, que té com a objectiu donar suport emocional i fomentar l’activitat física i l’esport en aquests menors que estan en una situació d’estrès emocional. Així mateix, també es treballarà en aspectes relacionats amb el suport idiomàtic per tal que aquestes persones aprenguin castellà i català per afavorir la seva integració el temps que duri aquesta situació.

Declaracions de la Dra. Marta Segú, directora general Fundació FC Barcelona

"Des de la Fundació i el Club ens hem posat en marxa des del primer moment per trobar la forma més efectiva per ajudar la població refugiada d’Ucraïna. Hem estat en contacte permanent amb les entitats especialitzades en ajuda humanitària i coneixent la situació actual i d’acord també amb les autoritats ucraïneses a Catalunya, hem valorat que la nostra ajuda serà més efectiva si es canalitza a través d’una entitat amb què treballem habitualment com Creu Roja i que disposa de l’equip i la logística necessaris perquè aquesta ajuda arribi de forma segura a la població ucraïnesa que ha anat arribant a Catalunya, ara ja milers, i que necessiten tot el nostre suport."

“La solidaritat del FC Barcelona, que vehiculem a través de la Fundació, ha de ser responsable i ha d’arribar als que més ho necessiten de la millor forma possible. Per aquesta raó ara portarem a terme aquestes accions amb la població que arribi a Catalunya, especialment amb les mares amb nadons i infants molt petits. Però seguirem treballant en futures iniciatives per seguir ajudant el poble ucraïnès en aquests moments tan difícils”.

Declaracions de Josep Quitet, president de Creu Roja Catalunya

"La Creu Roja manté una aliança històrica amb el FC Barcelona i la Fundació que sempre s’ha reforçat en situacions d’emergència i de crisis humanitàries, com aquesta crisi a Ucraïna. També hem dut a terme des de fa anys plegats accions d’incidència molt importants per a la sensibilització, sobretot de la infància i el jovent, sobre l’acollida de la població refugiada a casa nostra.

Amb aquest nou compromís, la Fundació i el Club i tota la seva massa social tornen a posar-se al costat de la Creu Roja per a poder acollir la població refugiada ucraïnesa que ja estem acollint a Catalunya"

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA