Acte de reconeixement a exjugadors i socis voluntaris de la Fundació Barça

Durant la temporada 2018/19 un total de 31 socis i nou exjugadors han estat voluntaris de l’entitat donant suport als programes de ‘Benestar Pediàtric’ i d’‘Inclusió Social’

27/06/2019

Els patrons de la Fundació Barça, Enric Roca i Felip Boixareu, acompanyats de la directora general de la Fundació, Mària Vallès, han agraït als 40 voluntaris i voluntàries la feina duta a terme durant la temporada, en un acte celebrat avui a la Sala Roma del Camp Nou. D’aquests voluntaris, nou són exjugadors i jugadores i els altres 31 socis i sòcies del Club.

La Fundació Barça disposa d’un programa de voluntaris on ofereix als socis la possibilitat de  tenir un rol actiu i de sumar-se a participar en els seus projectes socials. Aquest programa està orientat a persones majors d’edat que, motivades per l’altruisme i la voluntat de transformació, volen destinar una part del seu temps a crear una situació més igualitària i inclusiva per als nens i nenes més vulnerables. Aquest voluntariat es pot fer a través de dos programes: Programa de Benestar Pediàtric i el Programa d’Inclusió Social.

FutbolNet és una metodologia que empra lesport com a eina educativa per fomentar la igualtat doportunitat d'infants i joves en situació de desavantatge social. Els voluntaris assisteixen a les sessions en què s’implementa la metodologia a les escoles de Catalunya amb els objectius de: donar suport a l’equip educatiu en la preparació i la monitorització de lactivitat del dia i per fomentar el diàleg i el raonament dels joves.

D’altra banda, la Fundació porta a terme des de fa dos anys, amb la col·laboració de la Fundació Abidal, un projecte d’innovació social destinat a infants i joves hospitalitzats per malalties greus que els permet fer un tour virtual pel Camp Nou a través d’un dispositiu tecnològic, teledirigit (Robot Pol), que ells mateixos controlen des d’un ordinador. Els voluntaris acompanyen els infants presencialment a l’hospital o virtualment al Camp Nou, on donen suport a l’infant mentre teledirigeix el dispositiu i el guien oferint-li informació.

Per ser voluntari de la Fundació Barça cal ser soci del FC Barcelona i tenir més de 18 anys, preferiblement amb formació en l’àmbit esportiu o en el terreny social, i ser dinàmic, compromès i empàtic amb els infants i adolescents.