El projecte d'inclusió de la Fundació Barça a centres de justícia juvenil de la Generalitat de Catalunya finalista dels premis More Than Football de l'EFDN

El projecte d’inclusió social de joves de centres de justícia juvenil de la Fundació Barça fomenta la millora d’hàbits i habilitats socials d’aquest col·lectiu .

EFDN agrupa les fundacions de clubs de futbol europeus i premia anualment el millor projecte solidari del continent

El projecte d’Inclusió de joves a centres de justícia juvenil de la Fundació Barça ha estat nominat finalista del premi More Than Football 2021, que concedeix la European Football Development Network (EFDN). Aquesta entitat, que agrupa les fundacions dels clubs de futbol europeu,  fa cada any un reconeixement al programa de responsabilitat social i comunitària més innovador i impactant de les fundacions de futbol europeu.

Els altres finalistes són: el FC Twente, amb un projecte d’integració de les persones d’origen turc a la societat holandesa, específicament a l'àrea de la ciutat holandesa Enschede; el PFC Ludogorets de Bulgària amb un projecte basat en el desenvolupament personal que busca ajudar les persones a millorar mitjançant l’impacte positiu del futbol i de l’esport en general; i el club escocès Big Hearts amb un moviment de suport a adults i nens vulnerables de la seva comunitat, especialment durant la crisi de la Covid-19.

L’anunci del guanyador i el lliurament del premi es farà en el marc de la pròxima conferència anual de l’EFDN, que se celebrarà a la ciutat holandesa de Breda del 9 al 10 de novembre. Prèviament els candidats seleccionats faran una presentació del seus projectes davant de tots els assistents.

Projecte d’inclusió de la Fundació Barça

A través de l’esport com a eina per la inclusió social la Fundació Barça porta a terme des de la temporada 2016/17 aquest programa en alguns dels centres educatius del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya. Des de llavors un total de 467 joves han participat en aquest projecte que a través d’una sèrie d’accions socioeducatives que afavoreixen la integració social i proporciona una base per al compliment de les normes i l’adquisició de responsabilitats dels menors i joves que estan actualment en aquests centres de justícia.

Els principals objectius del projecte són:

• Fomentar l’adquisició o millora d’habilitats socials i emocionals
  • Reduir el comportament violent per millorar la convivència al centre
  • Influir en l’ús de l’esport com a eina socioeducativa en joves privats de llibertat
  • Promoure la desestigmatització del grup
EFDN

EFDN és una xarxa de clubs, lligues i organitzacions professionals de futbol que aposten per la seva responsabilitat social i la cooperació per treballar conjuntament a nivell europeu en aquest àmbit. Així mateix, pretén promoure el poder del futbol com a eina pel desenvolupament social i donar suport als esforços dels membres de l’organització en les seves iniciatives per utilitzar el futbol com a  eina de desenvolupament de les seves comunitats. El principal objectiu de l’entitat és crear un entorn de col·laboració per compartir coneixements i desenvolupar diferents mètodes de formació que beneficiaran directament les comunitats de tot Europa.

Actualment, l’organització està formada per 75 clubs o fundacions de clubs de 28 països europeus, entre els quals es troba la Fundació Barça, i tres lligues de futbol professional. Destaquen les fundacions de la Juventus, el Chelsea, el Liverpool,  l’Ajax , el PSG, l’Olympique de Lió, el PSV, el Celtic, l’AEK, el Betis, l’Athletic Club, la Reial Societat, el Getafe o l’Everton, entre d’altres.