Socis voluntaris de la Fundació descobreixen el museu i el Camp Nou als nens hospitalitzats amb ajuda del Robot Pol

Gràcies a la participació de socis i sòcies del Club el projecte Robot Pol s’ha pogut portar a terme fins i tot durant la pandèmia

Gràcies al projecte de voluntariat que es realitza en col·laboració amb l’Àrea Social i l’AJB, el programa de Benestar Emocional Pediàtric pot seguir actiu en època de pandèmia

Aconseguir el somriure d’un nen malalt o ajudar una nena a superar una situació complicada a través de l’esport són aquelles coses que ajuden a fer realitat el Més que un club. Cada dia socis i sòcies col·laboren com a voluntaris en el programa de Benestar Emocional Pediàtric i d’Inclusió Social de la Fundació Barça. Aquest programa de voluntariat va començar la temporada 2016/17 amb la col·laboració de l'àrea social del Club i de l'Agrupació Barça Jugadors.

“Ser més que un club i sentir-te identificat amb una manera de ser i d'actuar" són algunes de les coses que afirma Carles Franch, soci del FC Barcelona i que és un dels voluntaris del programa pel Benestar Pediàtric de la Fundació.

"El Barça m'ha facilitat la possibilitat d'ajudar i de fer cas als nens". Això ho explica en Carles al vídeo testimonial que ha protagonitzat amb l’Aitor, un nen hospitalitzat a la Vall d’Hebron i al qual acompanya durant el Tour del Camp Nou Experience perquè així pugui conèixer, des de l’Hospital, alguns dels espais del Club. Durant els últims mesos de la pandèmia el  Museu del Barça ha tancat les seves portes, excepte per a aquest tipus de col·laboracions. Accions liderades per la Fundació i per la valentia, compromís i determinació dels socis voluntaris del Barça.

En Carles va estudiar Humanitats i Empresarials. Possiblement la seva preocupació envers els nens i nenes més vulnerables ve determinada per l'empatia i sensibilitat que caracteritza tots els voluntaris i voluntàries. "Quan comproves que a un nen que pateix alguna malaltia, li proporciones un moment de felicitat, la plenitud que se sent és enorme. M'omple absolutament".

Col·laboració amb l’Abidal Foundation

Gràcies als voluntaris que formen part d'aquest projecte, durant aquests dos anys un total de 110 nens i nenes han pogut abstreure's de la malaltia i experimentar emociones positives. Per a la Fundació Barça i el  FC Barcelona el voluntariat té un gran valor i ocupa un lloc molt rellevant en l'organització.

El programa Robot Pol, on participen bona part d’aquests voluntaris i voluntàries, es va iniciar l’any 2017 a partir d’un projecte conjunt que van posar en marxa l’Abidal Foundation i la Fundació Barça amb la col·laboració de l’empresa Awabot, creadora d’aquest giny que permet a infants malalts visitar el Museu del Barça.

Declaracions de Mària Vallès, directora general de la Fundació Barça

“El voluntariat representa un important factor de desenvolupament personal però, sobretot, un imprescindible motor de desenvolupament social. És a través dels altres que aconseguim ser. Sense la predisposició i energia dels voluntaris i voluntàries seria impossible. El voluntariat consolida la cohesió social i la confiança a promoure accions individuals i col·lectives per a les persones mitjançant les persones”.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA