Scotiabank i la Fundació FC Barcelona desenvolupen a Costa Rica un programa per millorar el benestar emocional i la salut mental de 300 nens i nenes

José Edmílson i Kendall Watson van visitar un dels centres d’Aldeas Infantiles SOS a Costa Rica per conèixer el projecte de la Fundació FC Barcelona i Scotiabank

El programa de la Fundació facilita l’accés a la teràpia i fomenta la inclusió social dels menors

A Costa Rica molts nens, nenes i joves estan afectats per la desocupació juvenil, la manca d'oportunitats i un entorn de violència familiar. Aquestes problemàtiques, acompanyades d'un futur incert i difícil, provoquen molts problemes de salut mental. S’estima que un 34% dels adolescents i joves de Costa Rica, entre 13 i 35 anys, pateixen problemes d’ansietat.

Scotiabank i la Fundació FC Barcelona, en col·laboració amb l'ONG Aldeas Infantiles, han desenvolupant a Costa Rica un programa d'inclusió social amb l'objectiu de millorar el benestar emocional i la salut mental dels menors. El programa utilitza l’esport com a eina d’inclusió social mitjançant la metodologia socioeducativa pròpia de la Fundació FC Barcelona. Prop de 300 nens, nenes i joves de la població de Santa Anna han participat en aquest programa, que s'ha convertit en una ajuda clau per facilitar l'accés a la teràpia dels menors.

Enfortir habilitats per a la vida

“La necessitat d’atenció psicològica d’aquests nens és total. El seu problema principal és que tenen una tendència a una socialització violenta. No compten amb les habilitats necessàries per socialitzar amb persones de la seva mateixa edat o més grans. El programa de la Fundació FC Barcelona el que fa precisament és enfortir aquestes habilitats socials i aquests valors, a més de reforçar moltes altres situacions de la seva quotidianitat”, explica Rodrigo Morales, psicòleg d'Aldeas Infantiles SOS. Aquesta ONG proporciona entorns segurs, afectius i protectors a menors que han perdut la cura parental o estan en risc que passi, a causa de situacions que han vulnerat els seus drets.

El projecte de Scotiabank i la Fundació FC Barcelona a Aldeas Infantiles Costa Rica ha comptat amb la participació de l'exjugador del FC Barcelona José Edmílson i del jugador de la selecció de Costa Rica i ambaixador de Scotiabank Kendall Watson, que han pogut conèixer en primera persona el projecte que es duu a terme i que contribueix a millorar el tractament dels problemes de salut mental i benestar emocional dels seus participants.

Declaracions de José Edmílson

“El treball psicològic i social que es fa amb aquests nens, nenes i joves és importantíssim. Els jocs i activitats del programa de la Fundació els donen habilitats socials que els serveixen per reflexionar i poder interpretar millor les diverses situacions que es trobaran al llarg de la vida”.

Declaracions de Kendall Watson

“He pogut viure una experiència totalment diferent perquè usualment un sols sent parlar d'aquestes situacions, però és diferent quan hom les viu en carn pròpia. He pogut entendre més a fons el sentiment d'aquests menors que participen en el programa de la Fundació i la manera com els ajuda: mitjançant el joc desenvolupen fortaleses com l'alegria, la responsabilitat, i es veuen aquestes ganes de superació, de créixer i de ser millors persones. Tot aquest tipus de coses m'han encantat.”