Abrines s’uneix a Oriola, Niang i De La Fuente com a ambaixador del projecte One Team

Aquest programa de prevenció de la violència es desenvoluparà al centre penitenciari de joves a Quatre Camins

09/10/2019

Aquesta tarda al Palau Blaugrana s’ha iniciat la nova temporada del programa One Team. S’ha realitzat la presentació oficial dels ambaixadors d’aquest programa creat per l’Eurolliga, en què col·labora la Fundació Barça, el Barça de bàsquet i el Departament de Serveis Penitenciaris del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya. El programa comptarà amb Àlex Abrines com a nou ambaixador, que s’uneix a Pierre Oriola com a representant del primer equip de bàsquet. L’equip el completen Magatte Niang, com a representant del CBS Barça Femení, i Rodrigo de la Fuente, excapità del Barça entre el 1997 i el 2007, que representarà els exjugadors blaugrana.

Aquesta serà la segona vegada en què el projecte One Team es desenvoluparà al Centre Penitenciari de Joves de Quatre Camins, a la Roca del Vallès. S’utilitzarà la metodologia FutbolNet, aplicada al bàsquet per treballar els valors del Barça i la seva Fundació amb interns que vulguin formar part del projecte. La temporada anterior va comptar amb 52 joves interns que es van beneficiar d’aquest projecte.

Aquest projecte pretén utilitzar la pràctica del bàsquet per a la prevenció de la violència, i el foment de la inclusió social, de l’equitat de gènere i dels valors entre els joves.

Declaracions d’Àlex Abrines, jugador del Barça de bàsquet

"L’objectiu és ajudar als joves que estan al centre. És una bona manera de donar alguna cosa a canvi de tot el suport que rebem durant l’any."

Declaracions de Pierre Oriola, jugador del Barça de bàsquet

"És un plaer poder tenir temps per ajudar a joves a que s’oblidin de la seva dura realitat per una estona i puguin ser una mica més feliços."

Declaracions de Magatte Niang, jugadora del CBS Barça Femení

"És molt interessant estar en aquest projecte un any més per poder seguir veient altres realitats."

Declaracions de Rodrigo de la Fuente, exjugador del Barça de bàsquet

"El bàsquet és una eina excepcional per poder contribuir a millorar la vida d’aquests joves i fins i tot donar-l’his un futur millor."