La Fundació Barça ha estat guardonada amb el “Premi Valors Solidaris” del Diari Sport

17/12/2018

El diari SPORT ha presentat en el CAIXAFORUM-Madrid, la Gal·la Valors de l'esport, conduïdaper la reconeguda periodista Olga Viza. Un esdeveniment inèdit a Espanya, que premia als esportistes, institucions, fundacions i empreses que millor han sabut transmetre valors al llarg del 2018. A l’acte hi han assistit Jordi Cardoner, Vicepresident Primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça i Josep Vives, Portaveu de la Junta Directiva del FC Barcelona.

Per primera vegada es tracta d'una gala que no està basada en la victòria esportiva, o en una disciplina concreta sinó que va més enllà. El seu propòsit és divulgar les accions esportives i cíviques que eleven a l'esport a la seva màxima representació social. Sota el paraigua d'un gran esdeveniment, s’han valorat totes les idees i projectes que serveixen de guia, referència i exemple en l'àmbit individual i col·lectiu. Valors com l'esforç, la capacitat de patiment, la solidaritat, la disciplina o la capacitat de superació. La gala està dividida en deu categories, i té com a moment cim el Premi valors Solidaris. Un premi que distingeix la tasca a favor dels valors en l'esport que s’ha promogut des d'una fundació, ONG o entitat sense ànim de lucre relacionada amb l'esport o amb qualsevol institució esportiva espanyola o mundial.

Declaracions Jordi Cardoner, Vicepresident Primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça

“Aquest guardó arriba en un moment especial per la Fundació Barça., ja que premia la tasca de la fundació com a vessant social del Futbol Club Barcelona. Estem molt satisfets i ens omple d’orgull. Aquest premi ens ajuda a continuar treballant per tots els infants i joves en situació de vulnerabilitat, i ens fa creure encara més en els resultats de la nostra feina”.

La Fundació treballa en diversos aspectes relacionats amb la infància i la joventut, com la prevenció de la violència,el bullying, la integració, mitjançant el programa d’inclusió social que utilitza la metodologia FutbolNet, i el suport a petits pacients, mitjançant el programa de Benestar Emocional Pediàtric. Al mateix temps,i en resposta al compromís amb la població refugiada i, especialment, amb els nens i nenes refugiats, l’entitat porta a terme programes sobre el terreny, en col·laboració amb la Stavros Niarchos Foundation, per donar-los suport psicosocial, afavorint la seva integracióen les comunitats d’acollida, específicament a Grècia, Itàlia i el Líban, i ara també a Catalunya.

A Catalunya la Fundació està present en 46 localitats, on, mitjançant els programes, s’ha arribat a més de 460.000 beneficiaris. En l’àmbit internacional actua en 59 països, on arriba a més d’un milió d’infants. En total, durant l’exercici 2017/18 la Fundació Barça ha donat suport a 1,5 milions d’infants a Catalunya i arreu del món.

A l’acte hi han assistit els següents patrocinadors i guardonats;

Antonio Asensio, President Grupo Zeta , Agustín Cordón, Conseller Delegat Grupo Zeta, Conrado Carnal, Director General Grupo Zeta, Ernest Folch, Director Diari Sport, David Casanovas, Director General Diari Sport,Xavier Ortuño, Director Adjunt Diari Sport, María José Rienda, Presidenta Consejo Superior de Deportes, Alejandro Blanco, President del COE,Javier Orcaray, Director General d’Esports de la Comunitat de Madrid, Arnau Gutiérrez, Cap del Gabinet de l'Àrea de Govern de Cultura i Esports, Javier Tebas, President de la LFP,Juan Antonio López, Sotsdirector de Juegos de Loterías, Julián Rebollo, President Federación Deportes Personas con Parálisis Cerebral, Miguel Díaz, President Real Federació Espanyola de Tennis, Asunción Loriente, Presidenta Federación Espanyola de Rem, Miguel Malduit, Director Relacions Externes de GAES,Alfredo Gazpio, Cap de Governament d’Affairs de Danone, Leopoldo Satrustegi, Director General de Huyndai, Elvira Díaz, Coordinadora de Màrqueting Esportiu de Iberdrola, Enrique Santiago Muñoz, Director d’Empreses a Catalunya de Telefònica, Francisco Javier Díaz, Gerent Àrea Comercial i Servei d’Atenció al ClientRenfe, Toni Nadal, entrenador, Gemma Mengual, esportista natació sincronitzada, Carlos Sainz, pilot,Enrique Cerezo, President del Club Atlético de Madrid, Lydia Valentin, campiona del món en halterofília 2017 i 2018,Carmen Martínez Valero, medalla de plata en els 5000 m del Campionat d’Espanya Cadet de primer any en piragüisme, Fernando Galindo, President Fundació i Movistar Estudiantes, Miguel Ángel Bufala, President del Club Estudiantes, i Toshiya Fujita, Exjugador de la Selecció Espanyola