La Fundació FC Barcelona, premi Esports per la Pau de la Fundació Schengen i el Fòrum Mundial per la Pau

Jesús Majem, patró de la Fundació del FC Barcelona (dreta), ha recollit el premi

L’entitat rep el guardó en la desena edició del Premi de la Pau de Luxemburg per promocionar la justícia social, la inclusió, el desenvolupament i la pau a través de l’esport

Per desè any, la Fundació Schengen per la Pau i el Fòrum Mundial per la Pau han atorgat aquest divendres 16 de juny a Luxemburg el prestigiós Premi de la Pau a diverses organitzacions i persones que s’ha distingit per la seva tasca en favor de la pau. Enguany, la Fundació FC Barcelona ha estat una de les organitzacions guardonades, en la categoria d’Esports per la Pau. Jesús Majem, patró de la Fundació del FC Barcelona, ha recollit el premi.

Els organitzadors d’aquests guardons han volgut reconèixer la llarga trajectòria de la Fundació FC Barcelona en pro de la pau i els drets humans, que des de fa 26 anys utilitza l'esport per al canvi personal i social, i per potenciar el desenvolupament i el benestar dels infants i joves més vulnerables.

Actualment sota la direcció de la Dra. Marta Segú, la Fundació està explorant enfocaments nous i innovadors per a la resolució de conflictes, la prevenció de la violència, la inclusió social i la construcció positiva de la pau, a partir d’un plantejament holístic de tots els seus programes i projectes.

Cal destacar especialment els programes contra la violència de la Fundació FC Barcelona ensenyen, a través d’una metodologia pròpia basada en l’esport i el futbol, habilitats per al diàleg i la resolució de conflictes, i intenten educar els infants i persones joves mitjançant la promoció de valors positius i comportaments pacífics.

Fundació Schengen

La Fundació Schengen per la Pau es va fundar l’any 2005 com a plataforma per impulsar iniciatives en favor de la pau. L’any 2012 es va crear aquest guardó per reconèixer la tasca per a personalitats i organismes en favor de la pau. Des del 2017, els premiats reben una escultura d’una cadira de tres potes de l’artista colombià Duvan López i el premi simbolitza la quarta pota que falta en la taula per a construir la pau.

Cada any s’atorguen entre 8 i 13 premis a organitzacions i persones en categories que van des d’activistes per la pau fins a la pau ambiental. En la present edició, a més de la Fundació FC Barcelona, han estat reconegudes entre d’altres l’ONG Gaia Education, la ciutat de Barcelona per la seva iniciativa Caminada per la Pau, l’activista pels drets del poble saharaui Aminatou Haidar o l’enginyera informàtica i extreballadora de Facebook Frances Haugen, que s'ha convertit en la defensora de la transparència i la responsabilitat a les xarxes socials.