La Fundació Barça, la Fundación Boca Social i Scholas s'uneixen per plantar una olivera per la pau

Les tres organitzacions han aprofitat els actes del Trofeu Joan Gamper per simbolitzar la pau al món

15/08/2018

Scholas Occurrentes, la Fundació del FC Barcelona i la Fundación Boca Social han ratificat el seu desig de pau mitjançant la plantació d'una olivera. En un acte carregat de simbolisme, directius d'aquestes entitats, Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació; Daniel Angelici, president de Boca Juniors i la Fundación Boca Social, i José María del Corral, director mundial de Scholas, han participat en aquesta trobada marcada per l’enfrontament entre el FC Barcelona i el Boca Juniors en el Trofeu Joan Gamper.

Aquesta fórmula és ja habitual a les trobades esportives i culturals de la Fundación Scholas Occurrentes, des que fa un lustre els capitans de les seleccions italiana i argentina fossin els primers a recollir aquesta olivera beneïda pel papa Francesc abans del Partit per la Pau, en el qual es van enfrontar amistosament ambdues seleccions a l'Olímpic de Roma.

Segons declaracions del papa Francesc, "el futbol és una escola de vida, que t'ensenya a jugar en equip, et mostra el valor de l'esforç i et demostra que per guanyar cal aprendre a perdre".

La Fundació Barça i Scholas

La Fundació del Barça col·labora amb Scholas des del 2015, impulsant els valors del futbol, i una educació inclusiva, especialment per a aquelles comunitats amb menys recursos.

Scholas Occurrentes és una xarxa mundial de centres educatius impulsada pel papa Francesc que té com a objectiu la integració de les comunitats educatives de tot el món, fent especial incidència en aquelles que tenen menys recursos.