El Patronat de la Fundació Barça fa una valoració excel·lent de la tasca de l'entitat durant la Covid-19

Patronat de la Fundació Barça

Jordi Cardoner va presidir la reunió del Patronat, que es va realitzar de manera virtual i on es va fer balanç de les accions que s’han portat a terme per la crisi de la Covid-19.

En la reunió, que es va realitzar de manera virtual, van prendre possessió el nou secretari general i el nou tresorer

Els membres del Patronat de la Fundació Barça van fer ahir una excel·lent valoració de la tasca que ha portat a terme l’equip executiu de l’Entitat durant la crisi sanitària de la Covid-19, on s’han desenvolupat tot un seguit de noves accions per ajudar a pal·liar els efectes de la pandèmia en determinats col·lectius vulnerables amb els que treballa la Fundació, així com la gestió de material sanitari  per donar-lo a diversos hospitals i entitats sanitàries i de sensibilització per a la prevenció.

La implicació d’algunes empreses i entitats i determinats partners del Club i de la Fundació, com Stavros Niarchos Foundation, Nike, TENCENT, Beko, Taiping, Mission Hills, Josma, Air-Val o Coca-Cola han estat clau per aconseguir recursos i material sanitari divers (més de 500.000 productes de protecció mèdica com ara mascaretes, EPI o ulleres protectores), així com donatius econòmics. Així com la col·laboració del Col·legi de Metges de Barcelona i els principals centres hospitalaris de Catalunya.

D’altra banda, durant aquests mesos s’han adaptat alguns dels programes a format virtual (els que utilitzen la metodologia FutbolNet i les trobades de jugadors amb infants malalts) i s’han potenciat els continguts de sensibilització en temes de ciberbullying a causa de l’increment d’aquesta problemàtica durant el confinament. També s’ha continuat treballant en l’àmbit de les aliances amb altres organitzacions i entitats com l’UNICEF, la Creu Roja i d’altres, així com la publicació de diversos articles en revistes del sector i la participació en conferències, tant a Catalunya com a nivell internacional. També durant aquest període es va posar en marxa la renovació del lloc web de la Fundació, en línia amb la resta de webs del Club.

Un dels punts destacats de la reunió va ser l’estat de situació de l’anunci de cessió dels Title Rights del Camp Nou per aconseguir fons per a la investigació per lluitar contra la pandèmia i per programes de suport psico-social i hàbits higiènics. Aquest anunci va tenir una gran repercussió mediàtica a nivell mundial.

Per aquest motiu, una altra de les decisions que es van prendre és la de desenvolupar una nova línia estratègica de la Fundació focalitzada en la resposta a l’emergència Covid-19, que se suma a les ja existents per a la prevenció de la violència, la promoció de la inclusió social i l’accés a l’educació.

Nomenaments

Durant la reunió es va aprovar el nomenament del nou secretari general de l’entitat, Oriol Tomàs (membre de la Junta Directiva i responsable de l’àrea Comercial),  i del nou tresorer, David Bellver (membre de la Junta Directiva i Tresorer), en substitució de Jordi Calsamiglia i Enrique Tombas, respectivament.

La reunió es va fer de manera virtual i va estar presidida per Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça.

Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça

“Durant els darrers tres mesos el Club, especialment a través de la seva Fundació, ha posat en marxa tot un seguit d’actuacions per ajudar de diverses maneres en la pandèmia de la Covid-19.  Per ajudar milers de persones a Catalunya i en altres països del món on estem treballant. I ho ha fet facilitant material sanitari, donant ajuts econòmics, sensibilitzant en la prevenció o donant suport emocional als infants”.
“Cal valorar molt positivament l’esforç i la gran flexibilitat de l’equip de la Fundació per portar a terme aquestes noves accions, així com la gran oportunitat que ens dona el Club de posar a disposició de la Fundació els recursos econòmics dels Title Rights del Camp Nou durant un any per dedicar-los a la investigació de la Covid-19 i a projectes diversos per pal·liar els seus greus efectes socials i econòmics”.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA