El patronat valora positivament el creixement de la Fundació

A la reunió d'ahir, es va fer balanç de la temporada passada i s'ha explicat el pla d'actuació d'aquest any

02/10/2018

El Patronat de la Fundació Barça ha fet un balanç positiu de l’exercici i afronta amb il·lusió els reptes de la propera temporada amb un important increment de programes propis i de nombre de beneficiaris. A la reunió celebrada ahir es van aprovar els comptes de la temporada 2017/18 i s’ha aprovat un nou pla d’acció per a la temporada 2018/19.

Durant el curs passat la Fundació ha consolidat els seus projectes i ha incrementat el seu nivell de coneixement entre els socis i simpatitzants, seguint les línies del nou Pla Estratègic. Els projectes de la Fundació Barça arriben a un total d’1.539.691 persones, segons  ha informat avui el vicepresident primer del FC Barcelona i la Fundació Barça, Jordi Cardoner, als patrons de la Fundació en la reunió que s’ha celebrat a la Llotja President Suñol. Així mateix, en l’àmbit internacional s’està treballant en 59 països. A Catalunya aquest any els programes s’han desenvolupat a 46 localitats, on s’ha arribat a més de 460.000 beneficiaris. Cardoner ha informat que la institució s’ha marcat com a objectiu arribar als dos milions de beneficiaris durant l’exercici 2020/21.

Aquest augment del nombre de beneficiaris s’ha propiciat principalment per l’increment del nombre de programes i per les noves aliances amb altres entitats i organitzacions. Al mateix temps durant aquesta temporada hi ha hagut un increment d’un 11,1% del coneixement dels socis sobre l’objectiu central de la Fundació.

D’altra banda, també s’ha presentat el pla d’actuació per al nou exercici, focalitzat en les tres línies estratègiques prioritàries: la prevenció de la violència (juvenil i  prevenció del bullying) , la inclusió social (bàsicament en àmbits de gènere, discapacitat, integració de refugiats, infants malalts) i accés a l’educació i educació en valors. Tot això s’ha portat a terme mitjançant el desenvolupament de programes, continguts i metodologies específiques de les tres línies estratègiques.

En l’àmbit de la inclusió social es continua amb el programa de refugiats, on durant aquest exercici s’ha treballat en assentaments i escoles de Grècia i el Líban i en centres de menors d’Itàlia, en col·laboració amb l’Stavros Niarchos Foundation (SNF).  El nombre de beneficiaris des de l’any passat ha estat de 14.000 nens i nenes en els diversos projectes.

També s’ha consolidat el programa de Benestar Emocional Pediàtric, per mitjà del qual fomentem el benestar emocional dels infants amb malalties greus a partir d'experiències positives i emocionants. S’ha destacat especialment en aquest exercici la posada en marxa del robot Pol, que permet a infants hospitalitzats visitar el Camp Nou mitjançant un giny que ells mouen per mitjà de control remot des d’un ordinador.

D’altra banda, també s’ha destacat l’aposta que ha fet la Fundació Barça per engegar tallers de prevenció del bullying, la qual s’ha començat a treballar en diverses escoles pilot de Catalunya i a les Barça Escoles.  Així mateix, s’ha continuat amb la de prevenció de violència juvenil en contextos vulnerables i violents com el Brasil i Colòmbia.

Respecte a l’accés a l’educació, durant aquest exercici s’ha reforçat l’aliança amb l’UNICEF mitjançant una millora qualitativa de programes conjunts, com el Comitè d’Esports per al Desenvolupament per promoure l’esport com una excel·lent eina social de canvi.

NOVETATS DE LA TEMPORADA 2018/19

En aquesta temporada 2018/19 la Fundació Barça ve carregada de novetats, entre les quals destaquen la celebració del 25è aniversari de la Fundació, que implicarà diverses accions no concretades encara.

A més, la Fundació rellança la seva revista amb un nou model. Es tractarà d’una publicació amb periodicitat quadrimestral, amb més contingut i en què destacaran els reportatges fotogràfics. El primer model de la nova revista arribarà a casa dels socis ja aquest mes de novembre.

DECLARACIONS DE JORDI CARDONER, VICEPRESIDENT PRIMER FC BARCELONA I FUNDACIÓ

“Estem especialment contents dins de l’àmbit social del Club per la tasca que està portant a terme la Fundació, i que va acompanyada de l’èxit de funcionament del nostre equip. Destaco especialment l’increment de beneficiaris, tant nens i nenes del nostre país com d’arreu del món. Hem sobrepassat el milió i mig de persones. És imprescindible entendre com mitjançant l’esport podem influir en el desenvolupament. Continuarem creixent i aprofundint en les nostres tres  línies estratègiques per tal que el nostre creixement sigui sostenible”.