La Fundació FC Barcelona nomena els membres del nou Patronat i es presenta la nova línea estratègica

El president Joan Laporta ha presidit el patronat de la Fundació FC Barcelona

L’Auditori 1899 ha acollit aquesta tarda la reunió del Patronat de la Fundació que ha estat presidida per Joan Laporta

Joan Laporta, president de la Fundació FC Barcelona, acompanyat de la Dra. Marta Segú, Directora General de la Fundació, ha presidit avui la reunió del nou patronat que comptarà de moment amb un total de 18 membres (incloent el president).

Durant l’acte de nomenament i presa de possessió del càrrec, el president els han donat la benvinguda i s’ha procedit a presentar els comptes de la temporada 2020-21  i l’informe d’auditoria que han estat aprovats. Posteriorment la directora general ha presentat l’estat de situació dels projectes i la nova estratègia de la Fundació a partir de la temporada 2021-22.

El nou Patronat queda constituït doncs amb els següents membres:

• Joan Laporta i Estruch, president
  • Xavier Sala i Martín, vicepresident primer
  • Alfons Godall i Martínez, vicepresident segon
  • Josep Cubells i Ribé, secretari
  • Ferran Olivé i Cànovas, tresorer
  • Joan Boix i Sans, vocal
  • Carles Cuní i Llaudet, vocal
  • Manel Esteller i Badosa, vocal
  • Antoni Esteve Cruella, vocal
  • Elena Fort i Cisneros, vocal
  • Jesús Majem i Tarruella, vocal
  • Inés Martí i Bertrand, vocal
  • Sergio Montaner i Ferrer, vocal
  • Xavier Pérez Farguell, vocal
  • Josep Puigdollers i Masallera, vocal
  • Josep Ramon Subirà, vocal
  • Joaquim Triadú i Vila-Abadal, vocal
  • Rafael Yuste i Abel, vocal

El president Joan Laporta ha destacat en la seva intervenció un cop més la rellevància que té la Fundació del FC Barcelona en el ”Més que un club” a nivell local i arreu del món.

Ha constatat el seu compromís com a president en impulsar i recolzar, des de la convicció més absoluta, i com ja va fer en el seu anterior mandat de 2003-2010, les accions de la fundació cap als grans reptes que té la nostra societat, amb els infants i joves més vulnerables com a població prioritària de les accions en un període especialment difícil de post-pandèmia, i amb una mirada especial cap a la diversitat en totes les seves formes.

En aquesta nova etapa l’objectiu és contribuir de forma tangible a construir una societat més justa, amb nous programes inspirats en experiències que demostrin impacte de les accions i amb objectius que es puguin mesurar, treballant amb entitats de diferents àmbits, petites i grans, i amb una contribució directe i activa  als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.

També ha destacat a tots els nous membres que composen el nou patronat, dels qual ha valorat especialment la seva experiència en àmbits diversos, tant del món social, com econòmic i l’empresarial, així com la il·lusió de tots ells d’afrontar un nou projecte que torni a posicionar novament a la Fundació Barça com un referent a nivell nacional i internacional, tal i com ja va ser-ho en la seva anterior etapa com a president.

El nou projecte estratègic

Durant la celebració de la reunió, la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació, ha explicat el context en que ens trobem com a societat en la post-pandèmia i els reptes que s’hauran d’afrontat en els propers anys. La nova estratègia es basarà en la necessitat de fer un nou plantejament holístic de les problemàtiques en les que es vol enfocar la Fundació en el futur, amb l’objectiu de abordar diferents àmbits d’actuació per tal d’aconseguir un impacte real de les accions i programes que porti a terme la fundació.

Per aquest motiu es desenvoluparan les accions en 3 eixos principals: educació, salut i protecció de la infància, aprofitant com a eines l’esport i el lleure educatiu. Es potenciaran àmbits en els que ja es treballava com: prevenció de la violència, lluita contra la pobresa i igualtat d’oportunitats. I s’introduiran nous àmbits d’actuació com:  accés a la salut per poblacions vulnerables, nutrició i hàbits saludables, medi ambient, i accés a l’aigua potable i sanejament

Així mateix, es portaran a terme més programes a mig i llarg termini mesurant l’impacte real de cada programa i  es treballarà en xarxa a tot el món per arribar allà on hi hagi més necessitats,  apostant per la innovació social en el disseny i avaluació dels programes.
També es vol enfortir la relació amb el Club per posicionar la Fundació com un valor afegit pels partners i sponsors i es farà especial èmfasi en els actius més importants del club com els jugadors, jugadores i els fans del FC Barcelona per que les accions de la Fundació siguin molt més conegudes i tinguin més impacte arreu del món.

Accions de la Fundació en la temporada 2020-21

Malgrat la pandèmia del Covid-19 la Fundació ha mantingut el nombre de beneficiaris i beneficiàries per sobre del milió, ja que durant aquest exercici s’ha arribat a més de 1.102.614 nens i nenes al món, dels quals més de 101.000 a Catalunya. Aquests programes i col·laboracions amb altres entitats s’ha portat a terme a un total de 34 països i a Catalunya a 103 localitats.

Durant la temporada 2020/21 s’ha fet una important tasca d’adaptació dels programes a la situació de la pandèmia per tal de mantenir-los actius, així com les trobades amb infants malalts de diversos hospitals pediàtrics de Catalunya amb els nostres jugadors i jugadores dels primers equips i les seccions del Club; també el programa contra l’assetjament escolar que s’ha ofert a totes les escoles de primària de Catalunya i la formació sobre la prevenció del bullying a l’esport formatiu.

Tot això amb l’objectiu de seguir donant suport als infants i els joves que es troben en situacions de vulnerabilitat i de risc social a través de programes propis i també en col·laboració amb diverses entitats de referencia i prestigi social.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA