La Fundació FC Barcelona dona suport a Save The Children en la seva campanya contra la fam amb motiu del Dia Mundial de la Infància

Dembélé, Bellerín, Crnogorcevic i Jana col·laboren en la campanya ‘Trenca amb la fam’, la major recaptació de fons de la història d’aquesta ONG per combatre una crisi humanitària sense precedents

Amb motiu del Dia Mundial de la Infància el 20 de novembre, la Fundació FC Barcelona dona suport a una de les campanyes de recaptació de fons més grans de l’ONG Save The Children davant l’extraordinari augment de la fam al món, especialment entre els infants.
La Fundació FC Barcelona s’ha sumat a aquesta mobilització urgent per recaptar fons, que compta amb el lema ‘Trenca amb la fam’, amb la participació dels jugadors del primer equip masculí Ousmane Dembélé i Héctor Bellerín, i les jugadores del femení Ana Maria Crnogorcevic i Jana Fernàndez, que adrecen diferents missatges a la ciutadania en què demanen col·laboració tant amb els seus donatius individuals com instant els governs que prenguin mesures urgents per combatre una realitat que no hauria de ser acceptable per a ningú. Aixecant una forquilla, que simbolitza la ruptura de la indiferència, fan una crida també als seus seguidors i seguidores perquè contribueixin a recaptar fons per a aquesta crisi de la fam mundial.

Aquest any 2022, 222 milions de persones s'enfronten a la fam aguda, la xifra més alta des que es van iniciar els registres. La majoria són nens i nenes. Fa tot just dos anys, uns 45 milions d'ells patien desnutrició aguda severa, però les dades no paren d'augmentar: per a finals d'aquest any, podríem arribar als 59 milions.

Les sequeres perllongades, la pandèmia de covid, els efectes del canvi climàtic i l'escalada de preus del cereal i els fertilitzants provocada per la guerra d'Ucraïna ens enfronten a un escenari que no havíem vist des dels anys 80. Actualment cada quatre segons mor una persona de fam al món.

La fam té un impacte especialment greu entre els infants. Quan la desnutrició es prolonga a la infància, pot causar retard en el creixement, impedir el desenvolupament mental i físic, augmentar el risc de contraure malalties mortals i, en última instància, causar la mort. Continua sent una de les principals causes de mort de menors de cinc anys a tot el món, i roba la vida a més d'un milió de nens i nenes cada any.

Les dones i les nenes són especialment vulnerables en aquesta crisi. Representen fins al 70% de les persones que passen gana al món i, quan els aliments escassegen, solen ser les últimes a menjar i les que menys mengen.

Save the Children i la Fundació Futbol Club Barcelona

Ambdues organitzacions col·laboren des de l'agost del 2022. La Fundació Futbol Club Barcelona i Save the Children han posat en marxa projectes d'educació, protecció i salut a Colòmbia (Arauca, Tumaco i Buenaventura) i República Dominicana (Capotillo, Santo Domingo) en què generen oportunitats d´inclusió a través de l´esport per a nens, nenes i joves que viuen en entorns socialment conflictius. A més, a través d'aquests projectes es proporciona un enfortiment integral a les comunitats on es desenvolupen i s'estableixen entorns protectors i igualitaris.

Declaracions de Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona

“Potser estem cansats de males notícies i de vegades no ens vulguem enfrontar a la realitat, però no podem donar l'esquena a aquesta terrible situació mundial. Malauradament la fam continua sent un dels grans problemes de la humanitat en aquests moments i per això hem d'ajudar a pal·liar-ho”