Joan Laporta: “Els grans clubs de futbol tenim capacitat de ser altaveus de situacions com la que viuen els refugiats i desplaçats"

Joan Laporta va visitar els camps de refugiats i desplaçats d'Arauca (Colòmbia) Foto / Germán Parga

El president del FC Barcelona i de la Fundació ha valorat en una roda de premsa a Bogotà, juntament amb la directora general de la Fundació, la visita a una zona on viuen persones refugiades i desplaçades

El president del FC Barcelona i de la Fundació, Joan Laporta, acompanyat de la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona, han ofert aquest dimarts una roda de premsa als mitjans colombians en què han explicat la visita que han realitzat als projectes conjunts de la Fundació FC Barcelona amb ACNUR/UNHCR i Save the Children al departament d'Arauca.

“Hem donat esperança, hem portat alegria, i hem generat expectatives de noves opcions de vida a aquests nens i nenes, que ja són realitats arran de la feina que estan fent sobre el terreny, tant ACNUR com Save the Children, amb els quals ens sentim molt ben acompanyats”, ha afirmat Joan Laporta.

Així mateix, el president Joan Laporta ha afegit: “Vull agrair a les organitzacions amb què estem col·laborant que ens han fet sentir útils, part d'aquests projectes. Els grans clubs tenim la capacitat de ser altaveu de projectes tan importants, transformadors i inspiradors com aquests, d'ajuda als desplaçats, als refugiats, i en aquest cas ho hem centrat en la frontera colombianoveneçolana”.

“A mi m'han impactat enormement les mares lluitadores -ha destacat també el president- . Veure aquestes mares que han lluitat, que han patit, són unes valentes, i que s'han desplaçat amb els fills i les filles buscant altres opcions de vida”.

Per la seva banda, la directora general de la Fundació FC Barcelona, Dra. Marta Segú, ha afirmat: “Des del FC Barcelona i des de la Fundació volem sensibilitzar la població mundial sobre la gravetat i la situació precària que estan vivint nens, nenes i joves refugiats a tot el món, volem ser la seva veu. I sabem que la capacitat que té el FC Barcelona és immensa i l'estem aprofitant per a una cosa bona, que és donar veu a aquests nens i nenes refugiats i desplaçats”.

Projectes conjunts amb ACNUR i Save the Children

El president del FC Barcelona ha visitat aquests dies la localitat d'Arauca, a la frontera amb Veneçuela, els projectes que duu a terme l'entitat, en què participen més de 500 nens, nenes i adolescents refugiats veneçolans i desplaçats interns de Colòmbia. El propòsit d’aquests projectes és crear entorns segurs que contribueixin al desenvolupament i al procés d’integració social d’aquestes comunitats a través de l’esport.

Aquests projectes, gestionats per l'agència de les Nacions Unides per als Refugiats, ACNUR/ UNHCR, partner prioritari de la Fundació FC Barcelona, i per l'ONG internacional Save the Children, amb el suport de Scotiabank, donen suport tant a famílies veneçolanes refugiades com a famílies de persones desplaçades internament a Colòmbia. En aquests projectes també s'implementarà la metodologia SportNet, de la Fundació FC Barcelona, que permet, a través de l'esport, millorar el benestar emocional i físic dels nens i nenes participants.