La Fundació FC Barcelona i la Fundació Lilian Thuram posen en marxa el Premi Esport i Educació contra el Racisme

Es premiaran estudiants que facin el seu Treball de Final de Grau (TFG) sobre la temàtica de l'educació i/o l'esport com a eina contra el racisme

Després d'anys de treball conjunt, especialment en els àmbits de la inclusió i la sensibilització contra el racisme, la Fundació FC Barcelona i la Fundació Lilian Thuram han creat el Premi Esport i Educació contra el Racisme. L'objectiu del premi és contribuir a l’esport i l'educació contra el racisme i per a la inclusió des dels àmbits universitaris i socials de Catalunya. Específicament, aquesta iniciativa vol impulsar la participació i lideratge de les persones que estudien en universitats catalanes, futurs professionals i líders en matèria d'esport i educació contra el racisme i per a una societat més igualitària i inclusiva.

Els premis seran concedits a estudiants que facin el seu Treball de Final de Grau (TFG) sobre la temàtica de l'educació i/o l'esport com a eina contra el racisme. Podran presentar-se treballs de contingut pràctic i/o teòric, de totes les àrees de coneixement de les disciplines impartides a les universitats i facultats de Catalunya.

Els treballs han d'estar relacionats amb l'esport i/o l'educació contra el racisme: propostes d'intervenció, sensibilització, programes, campanyes, continguts educatius i d'altres.

Podran ser candidats i candidates a l'obtenció del premi els/les estudiants que compleixin els requisits següents:

• Que cursin o hagin cursat els seus estudis de grau en una universitat catalana.
• Haver finalitzat els estudis destinats a l'obtenció del títol (Grau o Màster) durant el curs acadèmic 2021-2022 i/o 2022-2023.
• Els treballs presentats han de formar part del currículum acadèmic i poden ser individuals o grupals.
• Haver defensat el TFG a un centre del sistema d'educació superior de les universitats de Catalunya de disciplines socials i humanístiques descrites a l'apartat “Universitats i Facultats Participants”.
• Haver redactat el TFG a qualsevol de les llengües oficials de Catalunya.
• Haver estat qualificat, a qualsevol de les dues categories, amb una nota no inferior de 8 sobre 10, o una qualificació percentualment equivalent.

Dotació i terminis de presentació

•    El primer premi estarà dotat amb 5.000 €
•    El segon premi estarà dotat amb 3.000 €
•    El tercer premi estarà dotat amb 2.000 €

El termini per a la presentació dels treballs comença l’1 de juliol del 2022 i finalitza el 30 d’abril del 2023 (ambdós inclosos) a les 24.00 hores.

Per obtenir més informació sobre el premi i les bases per participar-hi, fes clic aquí