El Barça de bàsquet premiat pel projecte social que desenvolupa a través de la Fundació FC Barcelona dins del programa One Team de l’Eurolliga

El projecte es desenvolupa setmanalment al Centre Penitenciari de Joves de Catalunya amb sessions setmanals de bàsquet com a eina per a la reinserció social

One Team, el programa social creat per l’Eurolliga de bàsquet, ha reconegut la tasca que el FC Barcelona realitza a través de la seva Fundació en els One Team Awards en un acte que es va celebrar a Barcelona el passat 15 de setembre. El Barça ha rebut el One Team de bronze pel projecte que es desenvolupa setmanalment en el Centre Penitenciari de Joves de Catalunya, utilitzant el bàsquet com a eina de creixement personal i comunitari per afavorir la reinserció social del grup de joves beneficiaris.

En les sessions setmanals, durant dues hores, una educadora social de la Fundació Barça porta a terme amb els interns diverses activitats utilitzant el bàsquet com a eina integradora, inclusiva i que fomenti valors que ajudin a treballar la dimensió social i personal de cada individu. Aquests valors són el treball en equip, la confiança i l’empatia, la cooperació o l’autoestima.

Al llarg de la temporada, els joves interns han rebut en diverses ocasions visites del jugadors i jugadores dels primers equips blaugrana de bàsquet i ambaixadors del projecte One Team, que també han participat en les sessions. Així mateix, els joves han tingut l’oportunitat d’assistir a entrenaments i partits al Palau Blaugrana.

L’Eurolliga de bàsquet va posar en marxa el projecte One Team la temporada 2011-12 amb l’objectiu que els diferents clubs que participen en la màxima competició continental desenvolupessin iniciatives socials per utilitzar el poder del bàsquet com a eina per a canviar vides.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA