La Fundació FC Barcelona tanca l’exercici 2022/23 amb l'aprovació dels comptes anuals

El Patronat de la Fundació, presidit per Joan Laporta, va aprovar ahir els comptes anuals de l’entitat, que té més de 560.000 beneficiaris a Catalunya i està present a 15 països del món

El Patronat de la Fundació FC Barcelona va aprovar ahir els comptes de resultats de l’entitat en una reunió celebrada a les oficines de l’Spotify Camp Nou, i que va estar encapçalada pel president del FC Barcelona i de la Fundació, Joan Laporta.

Després de fer un balanç molt positiu de la tasca que ha portat a terme la Fundació durant aquest exercici, en què el president va destacar la posada en marxa del nou programa Joves Futur+, amb el suport de la Fundació La Caixa, on s’ha aconseguit trobar feina a més de 80 joves extutelats; també el treball que es fa amb persones refugiades amb projectes propis de l’entitat a Grècia o en col·laboració amb ACNUR a Colòmbia, Uganda, Turquia i Malàisia; o la implantació del sistema de protecció de la infància del Club i la Fundació, que està considerat un model referent a nivell nacional i internacional; així com també el programa Barça Activat, en col·laboració amb diputacions i ajuntaments de Catalunya, on s’utilitza SportNet, la metodologia socioesportiva de la Fundació; o la consolidació de l’equip Fundació Barça Genuine, format amb joves amb altres capacitats.

La Fundació FC Barcelona ha arribat a un total de 560.113 beneficiaris durant el passat exercici, dels quals més de 460.000 a Catalunya, en els seus tres grans àmbits d’actuació: Acció Comunitària, Educació i Protecció i Salut i Benestar, en les quals s’engloben més de 60 programes i projectes, tant propis com en aliança amb altres entitats.

Per portar a terme tota aquesta tasca la Fundació ha comptat amb uns recursos de 14,2 milions d’euros. Cal destacar que s’ha destinat el 89% del total de la despesa a la missió social de l’entitat i la resta a estructura (10%) i  Fundraising i Comunicació (1%).

Pressupost 2023/24

Durant la reunió els membres del Patronat també van aprovar el pressupost per a l’exercici actual, que, en consonància amb els ajustos pressupostaris realitzats al Club, redueix la seva aportació a 1 milió d’euros. Així mateix, les aportacions dels jugadors, com a conseqüència de la reducció de la massa salarial, disminueixen també en 939 mil euros.

D’altra banda, els ingressos per donacions externes representaran uns 2,46 milions d’euros (+15% respecte a la temporada 2022/23). Tot i això, cal destacar especialment que la despesa en Missió social s’incrementarà un 8% (634 mil euros) respecte a la temporada 2022/23. La disminució d’ingressos no comporta una disminució de la despesa en Missió social.

Joan Laporta, president del FC Barcelona i de la Fundació

“En aquests 20 anys, mai hem fet diferenciacions per qüestions de gènere, color de la pell, religió, discapacitat o lloc de naixement dels nostres beneficiaris i beneficiàries. Creiem fermament que la diversitat enforteix la nostra societat, la fa més viva i dinàmica”.

“Vull fer un agraïment a les entitats, empreses i persones que ens acompanyen en aquest camí per ajudar a millorar la vida dels infants i joves i les seves famílies. No ens rendirem, anirem allà on faci falta”.

Dra. Marta Segú, directora general Fundació FC Barcelona

“La Fundació està portant a terme des del 2003 projectes per millorar la vida d’infants i joves que viuen situacions de màxima dificultat, en condicions d’alta vulnerabilitat i risc social. El nostre propòsit és que a mitjà termini la Fundació FC Barcelona pugui ser reconeguda a nivell internacional com la fundació de referència en l’àmbit de l’esport, pel seu compromís social amb els infants i joves desfavorits”.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA