Prop de 700 infants i joves han participat al projecte d’inclusió que la Fundació FC Barcelona porta a terme al Japó amb KONAMI des del 2019

‘For All Capabilities’ dota d’eines socioeducatives associacions i entitats esportives per afavorir la integració d’infants i adolescents amb discapacitat, basant-se en la metodologia SportNet de la Fundació FC Barcelona

En aquest projecte es fomenta la participació de nens i nenes de manera uniforme, indiscriminadament de les característiques i habilitat que tingui cadascú, amb la voluntat de crear espais totalment inclusius entre infants i joves amb i sense discapacitat. Té com a objectiu oferir l’oportunitat que la totalitat de participants pugui jugar, compartir experiències i expressar-se lliurement sense que ningú en quedi exclòs, i contribuir així a crear una societat més igualitària i inclusiva.

Àlex Roca,  ambaixador de la Fundació FC Barcelona, va tenir l’oportunitat de visitar el projecte i  poder compartir la seva pròpia història amb els infants participants del programa i les seves famílies.

La Fundació FC Barcelona, gràcies al suport de KONAMI, ha treballat per la Inclusió de la Diversitat al Japó des de l’any 2019, quan es va iniciar el projecte For All Capabilities  basat en la metodologia SportNet com a eina d’inclusió social amb activitats i formacions per a diferents organitzacions esportives i entitats socials que treballen amb infants i adolescents amb discapacitat.

Al llarg d’aquest període, un total de 682 infants i joves han participat en les activitats socioeducatives amb metodologia SportNet d’aquest projecte a Osaka, Tòquio, Kobe i Fukuoka. El projecte de la Fundació FC Barcelona i KONAMI, amb la col·laboració de S.C.P. Japan, ha permès formar 646 persones educadores en aquesta metodologia. Durant aquest temps s’han estat oferint eines educatives a diferents associacions i entitats que utilitzen l’esport per afavorir la inclusió. En total, més de 150 organitzacions han participat als diferents seminaris de la metodologia SportNet i una cinquantena han rebut suport en com adaptar aquesta metodologia al seu context o a la seva realitat.

A banda de la formació, des del 2019 s’han celebrat dos festivals per reconèixer els èxits del projecte, on han participat més de 300 infants i joves i un centenar d’educadors. L’últim festival va tenir lloc el passat mes de març i va reunir 120 infants amb diferents discapacitats i sense discapacitat per treballar la inclusió entre ambdós grups i enfortir els vincles que molts cops queden afectats per l’exclusió social que els infants amb discapacitat pateixen.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA