Presentació del projecte JOVES FUTUR + de la Fundació FC Barcelona i la Fundació “la Caixa” a les entitats socials

Marta Segú i Ester Cabanes durant la presentació del programa

Aquestes entitats participaran activament en la resinserció social i laboral d’un centenar de persones joves extutelades que s’acolliran al programa

El passat 1 de juny es va presentar a les entitats socials el projecte JOVES FUTUR +, que la Fundació FC Barcelona ha posat en marxa amb el suport de la Fundació “la Caixa” per afavorir la inserció social i laboral de joves extutelats.

Es tracta de persones que en complir la majoria d’edat es troben amb una situació de major vulnerabilitat, després de perdre la tutela de la Generalitat a través de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA), per la qual cosa es veuen obligats a emancipar-se sense suport familiar.

Les dues entitats col·laboren en un projecte que té com a objectiu la formació sociolaboral, l’acompanyament i el suport psicosocial d’aquest col·lectiu de persones entre 18 i 25 anys. El total de beneficiaris del projecte serà de 100 joves per any, derivats de diferents entitats socials arreu del territori, que van ser convidades a l’acte d’ahir.

Accions del projecte

L’acte va comptar amb la presència de la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona, i d’Ester Cabanes, directora general d'Atenció a la Infància i l'Adolescència de la Generalitat de Catalunya, que van fer una introducció i explicació sobre les accions del projecte.

Així mateix, també hi van assistir Alexis Serra, secretari d'Infància, Adolescència i Joventut de la Generalitat de Catalunya, Maria Teresa San Miguel, cap de l’Àrea de Suport als Joves Tutelats i Extutelats (ASJTET) de la Direcció General d´Atenció a la Infància i Adolescència, així com diferents representants d’institucions com la Federación de Entidades con Proyectos y Pisos Compartidos (FEPA) i el Consorci de Serveis Socials de Barcelona.

El projecte JOVES FUTUR + es durà a terme de la mà d’entitats del món social que compten amb una llarga experiència en la gestió i suport a persones joves extutelades, amb la col·laboració del teixit empresarial, i oferirà noves oportunitats en quatre àmbits: formatiu, laboral, psicoemocional i acompanyament amb mentoria. Aquestes entitats proposaran una selecció de joves participants que passaran per un període previ de selecció abans d’entrar a formar part del projecte.

El procés durarà un any i, al llarg d’aquest període, els joves rebran formació a mida tant de l’àmbit laboral com d’habilitats per a la vida i ocupabilitat, comptaran amb l’ajuda d’un professional per afavorir el seu empoderament, podran fer pràctiques laborals, se’ls facilitarà l’accés al món laboral i comptaran amb l’acompanyament de persones mentores amb qui podran compartir aficions i generar nous vincles.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA