Marta Segú: “Gràcies a l’esport, els infants d’entorns vulnerables adquireixen habilitats socials i personals i milloren la seva autoestima”

Marta Segú, segona per l'esquerra, durant la jornada

La directora general de la Fundació FC Barcelona participa en el Congrés dels Diputats en una jornada dedicada al paper de l’esport en la lluita contra la pobresa infantil

La directora general de la Fundació FC Barcelona, Dra. Marta Segú, ha participat en la jornada parlamentària al Congrés dels Diputats de Madrid ‘Esport que transforma. El paper de l’esport en la lluita contra la pobresa infantil’. Aquesta jornada ha estat organitzada per l'Alt Comissionat contra la Pobresa Infantil i la fundació Deporte Joven del Consejo Superior de Deportes amb l'objectiu d'analitzar la importància de l'esport com a eina de transformació i desenvolupament per a la infància en situació de vulnerabilitat.

Marta Segú ha destacat que des de fa vint anys la Fundació FC Barcelona treballa a tot el món amb l’esport com a eina d’inclusió social d’infants i persones joves que es troben en situació de vulnerabilitat. La directora general de la Fundació es va referir al poder màgic de l’esport per transformar les vides dels menors: “Gràcies a l’esport, ajudem que tinguin una educació de més qualitat, combatent l’absentisme, els proporcionem habilitats socials i personals, milloren la seva autoestima i fem que se sentin importants dins de la seva comunitat”.

Habilitats socials i personals

La Dra. Segú va participar en una taula rodona juntament amb José Ignacio Alonso, responsable de Protecció a la Infància de l’Athletic Club de Bilbao, Santiago Gómez, director de programes i investigació de la Gasol Foundation i Francisco José López, professor de la facultat d'Educació i Treball Pere Tarrés Universitat Ramon Llull.

Durant la seva intervenció va parlar del treball de la Fundació FC Barcelona a camps de refugiats i a centres de justícia juvenil que acullen infants i adolescents amb greus problemàtiques. En aquests entorns, la Fundació desplega la seva pròpia metodologia socioeducativa -anomenada SportNet- que utilitza l’esport, els jocs, l’activitat física i les dinàmiques de grup per empoderar, transmetre valors i dotar d’habilitats socials i personals aquests col·lectius. També va ressaltar  que la tasca de la Fundació FC Barcelona està alineada amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i se centra en la salut, l’educació i la reducció de les desigualtats.

Marta Segú va explicar finalment que des de la Fundació es volen combatre situacions de discriminació o desigualtat que sovint es produeixen al món de l’esport. “No tot val. Moltes vegades es dissenyen projectes o competicions amb tota la bona intenció, però que no poden evitar situacions de discriminació de gènere, de violència i de manca de protecció de la infància o que no tenen en compte la diversitat”.