La Fundació FC Barcelona serà col·laborador principal de la Gasol Foundation a la segona edició de l'estudi PASOS, que avaluarà els estils de vida i la prevalença d'obesitat en els menors després de la pandèmia

Aquesta investigació estudiarà els hàbits d'alimentació, activitat física, somni i benestar emocional de 4.000 nens i nenes de 246 centres educatius de tot Espanya

La Gasol Foundation -impulsada pels germans Pau i Marc Gasol- ha posat en marxa, amb el suport de la Fundació FC Barcelona i Fundació Probitas com a col·laborador principal, la segona edició de l'estudi PASOS, una investigació pionera per avaluar els estils de vida i la salut dels nens i nenes i adolescents a Espanya. Les dades recollides en aquesta investigació es posaran a disposició de la comunitat científica i els professionals de la salut per potenciar hàbits saludables entre la població infantil.

A la primera edició de l'estudi PASOS, en col·laboració amb la Fundació Probitas, la Fundació FC Barcelona, IFA, Viena i Santander es va validar un qüestionari breu per mesurar els nivells d'activitat física dels més petits, el qual es donarà a conèixer en un webinar formatiu que tindrà lloc el proper 23 de mes de novembre.

En aquesta ocasió, l'estudi PASOS servirà per validar una eina d'avaluació dels hàbits de consum alimentari de nens i nenes entre 8 i 16 anys mitjançant un qüestionari. Fins ara, 175 centres educatius de tot Espanya formen part de l'estudi, cosa que significa que més de 3.000 menors han estat avaluats.

Tendència en augment

A Espanya, 1 de cada 3 menors d'entre 8 i 16 anys presenta sobrepès o obesitat, una tendència que ha augmentat les últimes dècades i que s'ha accentuat arran de la pandèmia de la COVID-19, que ha trastocat les rutines de milers de famílies.

Pau i Marc Gasol van posar en marxa el 2013 la Fundació per prevenir l'obesitat infantil i promoure hàbits saludables entre els menors a través de l'activitat física i l'esport, l'alimentació saludable, el somni i el benestar emocional. Gràcies a això, s'ha convertit en una entitat de referència en la promoció de la salut i l'esport entre els més petits, així com l'aposta per la investigació al camp de l'obesitat infantil.

La Fundació FC Barcelona dóna suport a la Gasol Foundation per fer aquesta segona edició de l'estudi PASSOS en el marc d'aliança que les dues entitats van formalitzar el 2019.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA