La Fundació FC Barcelona posa el focus en les dones i nenes refugiades amb motiu del Dia Internacional de les Dones

La jugadora de l’equip femení de futbol Lucy Bronze coneix un grup de nenes refugiades d'origen afganès, hondureny i ucraïnès a la Ciutat Esportiva Joan Gamper

La Fundació FC Barcelona s’ha sumat a la celebració del Dia Internacional de les Dones posant el focus en la problemàtica de les dones i nenes refugiades. Any rere any augmenta el nombre de persones refugiades i desplaçades al món a causa de conflictes bèl·lics, la pobresa o els desastres naturals, i les dones i les nenes són les més vulnerables dins d’aquest col·lectiu. En aquestes situacions extremes, augmenten les situacions de violència familiar, matrimonis infantils, tràfic de persones, abusos i explotació sexual.

Amb l’objectiu de visibilitzar la realitat de les dones i nenes i refugiades al món, la Fundació ha realitzat diverses accions a través d’alguns del programes i entitats amb què col·labora habitualment. Per aquest motiu, la jugadora del primer equip femení de futbol Lucy Bronze s'ha reunit amb un grup de nenes refugiades d'origen afganès, hondureny i ucraïnès, a la Ciutat Esportiva Joan Gamper. Bronze, col·laboradora d'ACNUR-UNHCR, ha pogut conèixer de primera mà les històries d'aquestes nenes i de les seves famílies que actualment viuen a Barcelona i compartir-hi un espai de diversió i joc. La Fundació FC Barcelona i ACNUR-UNHCR col·laboren en diversos projectes amb nens i nenes refugiades a Uganda, Colòmbia, Turquia i Malàisia.

Entrenament conjunt

D’altra banda, exjugadores de l’Agrupació de Jugadors del FC Barcelona i un grup de dones refugiades i en situació d’asil de l’Associació Esportiva Ramassà, un club i ONGD de les Franqueses del Vallès que es dedica a la integració social, van realitzar un entrenament conjunt el dilluns 27 de febrer a les instal·lacions esportives de la Universitat de Barcelona. Posteriorment, les dones de l’A.E. Ramassà van jugar un partit amb l’equip femení de la Franja del Besòs que formen part del projecte d’inclusió social de la Fundació FC Barcelona i Nike Made to Play.

Tots els projectes de la Fundació estan enfocats a millorar l’educació i la protecció, la salut i el benestar emocional dels infants i adolescents amb l’esport com a eina essencial per a la inclusió social i l’equitat, amb un especial focus en l’equitat de gènere.

Aquestes accions s’han sumat a la celebració que el FC Barcelona ha fet amb motiu del Dia Internacional de les Dones i que ha tingut com a eix principal la presentació d’un nou color oficial, el lila Barça, que neix de la unió dels seus colors originals blau i grana, i que vol reivindicar la importància de visibilitzar les dones en el món de l’esport.