La Fundació Cruyff, la Fundació ”la Caixa” i la Fundació FC Barcelona inauguren el Cruyff Court Constantí

L’acte ha comptat amb la presència de Joan Laporta, president del FC Barcelona, i dos dels fills de Johan Cruyff, Jordi i Susila

Amb l’objectiu de promoure l’esport entre els infants i els joves d’aquesta localitat tarragonina, avui s’ha inaugurat el Cruyff Court Constantí amb la presència de Joan Laporta, president del FC Barcelona i de la Fundació FC Barcelona, i de dos dels fills del mític jugador i tècnic holandès: Jordi Cruyff, membre de la direcció esportiva del FC Barcelona, i Susila Cruyff, presidenta de la Fundació Johan Cruyff.

A l'acte també hi han participat les directores de la Fundació Cruyff, Pati Roura, i de la Fundació FC Barcelona, Marta Segú; Xavier Bertolín, director corporatiu d’Educació i Màrqueting de la Fundació “la Caixa”, i Òscar Sánchez, alcalde de Constantí.

El Cruyff Court Constantí és el tretzè dels quinze Cruyff Courts que la Fundació Cruyff inaugura a Catalunya, arran de la col·laboració amb la Fundació ”la Caixa” i la Fundació FC Barcelona per promoure l’esport com a via d’inclusió, cohesió i transformació social. El projecte dona prioritat a zones desafavorides per fomentar la inclusió social d’infants i joves especialment vulnerables a través de la pràctica de l’esport. En el cas del Cruyff Court Constantí, hi col·labora també l’Ajuntament de Constantí.

Fomentar l'esport i inculcar valors

Els Cruyff Courts són petits camps de futbol d’ús lliure que tenen com a propòsit fomentar l’esport i inculcar valors com ara la responsabilitat, la integració, el joc en equip i la superació personal, i també aconseguir prevenir el sedentarisme i l’obesitat infantil.

El camp inaugurat a Constantí se suma al Cruyff Court Vilanova del Camí, el Cruyff Court Jordi Alba de L’Hospitalet de Llobregat, el Cruyff Court Manel Estiarte de Manresa, el Cruyff Court Sergi Roberto de Reus, el Cruyff Court Ronald Koeman de Sant Vicenç dels Horts, el Cruyff Court Andreu Fontàs de Banyoles, el Cruyff Court Ronaldinho de les Roquetes, el Cruyff Court Gerard Piqué de Sant Guim de Freixenet, el Cruyff Court Hristo Stoichkov de Martorell, el Cruyff Court Sergio Busquets de Badia del Vallès i el Cruyff Court Carles Puyol de la Pobla de Segur. L’embrió d’aquest projecte va ser la creació del Cruyff Court Xavi Hernández de Terrassa, que va posar els fonaments de l’acord.

Aquesta iniciativa també impulsa dos projectes específics en aquests camps de futbol: els Cruyff Courts 6vs6, campionats per a nois i noies de 10 a 12 anys en què participen tots els Cruyff Courts; i el Community Program, l’objectiu del qual és que joves de diferents barris aprenguin a organitzar el seu propi torneig.