La Fundació FC Barcelona fa una crida per trobar persones voluntàries per fer de mentores del jovent extutelat del projecte ‘Joves Futur+’

Aquesta iniciativa pretén crear una xarxa entre els socis i sòcies, personal del Club i de la Fundació La Caixa que donin suport i imparteixin formació als participants en aquest programa que vol afavorir la seva reinserció social i laboral

La Fundació del FC Barcelona fa una crida als seus socis i sòcies i als treballadors i treballadores del Club i de la Fundació la Caixa per col·laborar en una iniciativa que pretén generar una xarxa de persones voluntàries de tot Catalunya que facin de mentores o imparteixin formació aprofitant els seus coneixements al grup de participants del projecte JOVES FUTUR+. Aquest és un programa que es va posar en marxa fa dos mesos, conjuntament amb la Fundació la Caixa, per afavorir la reinserció social i laboral de persones joves extutelades.

Així, les persones que formen part d’aquests col·lectius que resideixin a Catalunya i disposin de temps, voluntat, inquietuds, aficions i un perfil formatiu divers, podran optar a ser mentors o mentores de participants en el projecte JOVES FUTUR +,  entre el setembre del 2022 i el mes de juny del 2023.

L’objectiu final és que aquest centenar de joves, que no compten amb una xarxa familiar o social, disposin d’un suport personal i d’acompanyament que els ofereixi eines a nivell formatiu, laboral, psicosocial i emocional per a la seva reinserció social.

Procés de selecció i formació

Totes les persones interessades hauran de passar una entrevista de selecció per veure si compleixen els requisits necessaris per convertir-se en mentor o mentora del programa. Un cop validada la seva sol·licitud, rebrà una formació inicial gratuïta, formalitzarà la seva participació, i rebrà suport i seguiment d’experts durant tot el procés.

Per fer aquesta mentoria es busquen persones majors d’edat, que siguin sociables, empàtiques i comunicatives, amb perfils formatius i aficions i interessos diversos i amb una implicació puntual (en el cas de la mentoria grupal) o bé regular (en el cas de la mentoria individual).

Beneficis i creixement personal

La mentoria és una relació de desenvolupament i suport personal en la qual una persona més experimentada o amb més coneixement, ofereix, de manera voluntària, un acompanyament a una altra de menys experimentada o amb menor coneixement, sobretot en alguns aspectes de la vida (laborals, formatius, emocionals, lúdics, esportius...).

Aporta beneficis tant a la persona que rep el suport com al mentor, que fa de ‘guia’, influeix en el creixement personal d’ambdós i es basa en una comunicació cara a cara, on les persones es coneixen en un context informal però planificat, durant un temps sostenible, en el qual es fa seguiment d’aquesta relació.

Aquesta mentoria podrà ser individual, en la qual la persona jove manté un contacte de manera habitual i regular amb la persona mentora i comparteix aficions, descobreix l’entorn, l’ajuda al coneixement de la llengua..., o bé grupal, quan la persona mentora ofereix coneixement, eines, habilitats…, en un format més de capacitació.

El procés de sol·licitud i les inscripcions es poden fer fins al 31 d’agost a través del següent formulariFES CLIC AQUÍ.

Més informació a: jovesfutur@fcbarcelona.cat o tel. 609565996