La Fundació FC Barcelona i la Fundació Climent Guitart renoven la seva col·laboració en favor de joves migrants i infants amb malalties greus

Cristina Cabañas, presidenta de la Fundació Climent Guitart, i Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona, durant l'acte de la signatura del nou conveni entre ambdues entitats

L’acord l’han signat aquesta setmana a la llotja del Camp Nou Cristina Cabañas, presidenta de la Fundació Climent Guitart, i Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona

La Fundació Barça i la Fundació Climent Guitart han renovat aquesta setmana l’acord de col·laboració per desenvolupar dos projectes socials, un per afavorir la inclusió social de joves migrants sense referents adults i l'altre per fomentar el benestar emocional dels nens i nenes que han superat malalties greus, mitjançant el reforç d'emocions positives. L’acord té una vigència de dos anys i es desenvoluparà durant les temporades 2021/22 i 2022/23.

En el cas del primer projecte, l’objectiu és promoure l’ocupabilitat de joves migrants sense referents adults proporcionant formació específica en l’àmbit de l’hostaleria, amb la possibilitat de realitzar pràctiques laborals, i té com a objectiu final aconseguir la seva inserció al món laboral. Com a part del projecte, s’organitzen activitats esportives utilitzant la metodologia socioeducativa pròpia creada per la Fundació FC Barcelona. Aquesta metodologia treballa en l’adquisició de valors, habilitats i destreses que afavoreixin la seva inclusió social i els possibilitin acomplir amb un rol professional.

Nenes i nens en situació de malaltia

L’altre projecte social que preveu l’acord és promoure el benestar i la millora de la qualitat de vida d’infants i joves en tractament per malalties oncològiques. La Fundació Climent Guitart, en el marc del programa de Benestar Pediàtric de la Fundació FC Barcelona, ofereix a les persones beneficiàries de la Fundació Enriqueta Villavecchia la possibilitat de participar en un conjunt d’activitats ludicoeducatives que incorporen aprenentatges d’aspectes quotidians i d’autonomia personal, però també experiències culturals i esportives, fomentant la incorporació d’estils de vida saludables i autònoms.