Joan Laporta assisteix a la inauguració del SJD Pediatric Cancer Center Barcelona, un dels centres d’oncologia pediàtrica més grans d’Europa, en què ha col·laborat la Fundació FC Barcelona

La Fundació és un dels Donants Fundadors del nou hospital, el qual permetrà atendre més de 400 pacients de tot el món

Avui s’ha inaugurat el SJD Pediatric Cancer Center Barcelona de l’Hospital Sant Joan de Déu, el primer centre d´oncologia pediàtrica de l’estat espanyol i el segon d´Europa. L’acte ha comptat amb la presència de Joan Laporta, president del FC Barcelona, la vicepresidenta institucional, Elena Fort, i la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona. La Fundació ha contribuït a fer realitat aquest equipament mèdic centrat en la curació del càncer infantil i adolescent amb aportacions econòmiques i participant en diverses accions per captar fons, que han significat una aportació de més de 3,5 milions d’euros.

Des que es va posar en marxa el projecte de construcció d’aquest nou centre hospitalari, l’any 2017, amb la campanya “Pels Valents”, la Fundació s’ha implicat en la captació de fons i realitzant diverses accions de sensibilització en què han participat jugadors i jugadores del primer equip, esportistes del Club o antics jugadors.

Gràcies a la col·laboració, solidaritat i suport històric dels seus 15 donants fundadors, entre ells la Fundació FC Barcelona, i els milers de donatius de la societat civil, el projecte ha permès recaptar els 37 milions d'euros requerits per fer realitat aquest equipament sanitari especialitzat en oncologia pediàtrica, considerat un dels més avançats d’Europa.

L'obertura del SJD Pediatric Cancer Center, amb una superfície de 14.000 metres quadrats distribuïts en cinc plantes, permetrà a l'hospital augmentar un 35% la capacitat d'atendre casos nous de càncer infantil, passant dels gairebé 300 actuals als 400 anuals.

El nou centre es basa en el tractament diferenciat del càncer de desenvolupament (el de nens i adolescents) respecte del càncer d'adults i consolida el model de recerca, assistència i atenció en oncologia pediàtrica desenvolupat per l'Hospital Sant Joan de Déu fa més d'una dècada.

Declaracions de Joan Laporta, president del FC Barcelona i de la Fundació

“Nosaltres posem el nostre granet de sorra perquè nens i nenes puguin superar situacions tan complicades. Ens sentim orgullosos d’aquest posicionament del Barça per recolzar causes com aquesta. Som uns privilegiats perquè podem ajudar. El Barça té ànima, té cor i ho demostrem amb accions com aquesta.”

Declaracions de la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona

“Avui per la Fundació del FC és un dia d’orgull i satisfacció. S’inaugura el Pediatric Cancer Center de Barcelona amb el què la Fundació està col·laborant des fa molts anys fent aportacions econòmiques i beneficiant a nens i nenes. I és no es només construir un hospital, sinó donar un vessant humà a l’atenció mèdica. En aquest centre es treballa l’atenció de nens i nenes amb càncer però també la recerca. Es per tant un projecte pioner també en l’àmbit de l’atenció innovadora als malalts de càncer”.